آیرال خبر،رحیم شهرتی‌فر در گفت‌وگویی اظهار داشت: در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی 283 نفر داوطلب شدند که 160 نفر تایید شده و برای 6 کرسی این حوزه انتخابیه با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش آیرال خبر،از 283 داوطلب که 160 نفر تایید شد 85 نفر رد صلاحیت، عدم احراز 9 نفر و 21 نفر انصراف دادند.

فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: 10 نامزد از تبریز به حوزه‌های دیگر انتقالی گرفته و دو نامزد نیز از دیگر حوزه‌ها به تبریز انتقال گرفته است.

فرماندار تبریز گفت: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم‌سالار دینی است و یکی از راه‌های دخالت مردم در اداره کشور برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی با حضور نامزدهای تمامی سلایق خواهد بود.

شهرتی‌فر گفت: طبق قانون تبلیغات تمام کاندیداها می‌توانند در شهرهای کوچک یک ستاد مرکزی در دو حوزه خواهران و برادران داشته باشند در شهرهای بزرگ در هر یک از شهرداری‌های مناطق می‌تواند ستاد داشته باشند و هر کاندیدا می تواند برای هر شش صندوق یک نفر به عنوان نماینده و ناظر تعیین و معرفی کند و چاپ عکس، سوابق فعالیتی و زندگی‌نامه‌ها باید در تراکت‌های به اندازه 20 در 15 چاپ و منتشر شوند و نصب هرگونه بنر و پارچه نوشته در محلات، نصب عکس بر اتوبوس‌های شرکت واحد ممنوع بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی گفت: تبلیغات رسمی کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز 29 بهمن آغاز و تا 24 ساعت مانده به روز رای گیری ادامه خواهد داشت.

سیاسی94/11/29

کدخبر1106012

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.