تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از فرهنگسازی‌ و آموزش شهروندی در زمینه مدیریت پسماند در موزه های سطح شهر خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، علیرضا اصغری با بیان این مطلب افزود: سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی اقدام به فرهنگسازی‌ و آموزش شهروندی در زمینه مدیریت پسماند کرد.

وی افزود: این طرح که با استقبال بالای شهروندان در سطح موزه های تبریز مواجه شد، با هدف کاهش تولید پسماند، تفکیک از مبدا، خرید به اندازه نیاز مصرف و استفاده از کیسه های پارچه ای هنگام خرید برگزار شد.

اصغری با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و آموزش شهروندی در زمینه مدیریت اصولی پسماندها برای عموم شهروندان گفت: هدف ما در سازمان مدیریت پسماند این است که فرهنگ‌سازی در بحث بازیافت و نظافت شهری را به خانواده‌ها منتقل کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز افزود: برای سرعت بخشیدن به کنترل و بهینه‌سازی‌ روند تولید زباله به‌صورت بازیافت و به چرخه بازگرداندن آن، نیاز به همکاری عموم مردم است.

وی ادامه داد: فرهنگسازی پیش‌نیاز و تضمین‌کننده برنامه‌های مدیریت پسماند است که مورد توجه ما قرار دارد.

مرمت، بازسازی و تعمیر اساسی ایستگاه میانی حمل پسماندهای شهری

اصغری همچنین از مرمت، بازسازی و تعمیر اساسی ایستگاه میانی حمل پسماندهای شهری خبر داد و گفت: در راستای اقدامات زیست محیطی و مکانیزاسیون سیستم توزین خودروهای حمل پسماند، ایستگاه میانی حمل پسماندهای شهری واقع در میدان آذربایجان مرمت، بازسازی، تعمیر اساسی و آسفالت ریزی شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.