فرهنگسرای الغدیر

مدیر فرهنگسرای الغدیر با اشاره به برگزاری دومین دوره تربیت مربی پدافند غیرعامل در فرهنگسرای الغدیر، گفت: این فرهنگسرا قطب آموزشی پدافند غیرعامل شهرداری تبریز است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، داود هوشنگ روشنک با بیان اینکه فرهنگسرای بزرگ الغدیر با تردد روزانه بیش از ۴ هزار نفر یکی از قطب های آموزشی از جمله مباحث پدافند غیرعامل در شمال غرب کشور است، اظهار داشت: دومین دوره تربیت مربی پدافند غیرعامل به مدت چهار روز از طریق سازمان پدافند غیرعامل کشور و توسط دانشکده مهندسی و پدافند غیرعامل دانشگاه جامع امام حسین (ع) در جهت تربیت مربی پدافند غیرعامل ویژه مدیران استانی با مشارکت فرهنگسرای بزرگ الغدیر در این مجموعه برگزار شد.

هوشنگ روشنک افزود: این کارگاه به منظور ارتقاء سطح علمی و آموزشی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه پدافند غیرعامل برگزار و مباحث این دوره شامل اصول و مبانی پدافند غیرعامل و بخش تخصصی در حوزه‌های پدافند سایبری، زیستی، شیمیایی و پرتویی، کالبدی، مکان‌یابی، مردم محور و فرهنگی، اقتصادی، سناریونویسی و مدیریت بحران بود که اساتید پدافند غیرعامل کشور مباحث فوق را برای مدیران استانی تشریح کردند.

او یادآور شد: هدف از برگزاری این کارگاه ایمن سازی منابع و زیر ساخت‌های ضروری استان در موارد اضطراری و آمادگی هرچه بیشتر مدیران و کارکنان در مقابل هرگونه تهدیدات دشمنان بویژه تهدیدهای نرم بوده است.

مدیر فرهنگسرای الغدیر با اشاره به این که امروزه تهدیدات زیستی با توجه به هزینه‌های پایین تولید سلاح‌های زیستی، بیشتر مورد توجه دشمنان قرار گرفته، گفت: تلاش و اهتمام بیشتر مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی زمینه‌ساز شناسایی و مقابله با این تهدیدات است.

او افزود: باید تلاش کنیم ضمن آشنایی خودمان با پدافند غیرعامل، مردم را  نیز با این مقوله مهم آشنا سازیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.