سرهنگ آبراهه

تا پایان سال جاری، ۴۰ دوربین پلاک خوان به مجموع دوربین های نظارتی ترافیکی سطح شهر تبریز اضافه می شود.

به گزارش آیرال خبر، اصغر آدی بیگ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز امروز در گفتگو با خبرنگار شهریار با اعلام این خبر گفت: طبق سیاست های شورای اسلامی و شهرداری تبریز، تا پایان سال جاری، ۴۰ دوربین به جمع ۲۰۵ دوربین نظارتی ترافیکی و سیستم هوشمند سطح شهر اضافه می شود و بر این اساس اخیرا مکان سنجی برای نصب دوربین های پلاک خوان با همکاری پلیس انجام شده و به زودی ۲۰ دوربین ترافیکی در سطح شهر نصب می شود.

وی ادامه داد: نصب دوربین های جدید و تجهیز سیستم هوشمند شهری، بر اساس سیاست های کلانِ شهر در نظر گرفته شده است چراکه وجود دوربین های نظارتی که هم اکنون در ۱۴۰ نقطه شهر فعال است، میزان تخلفات رانندگی را کاهش داده و برخورد فیزیکی ماموران راهنمایی و رانندگی با شهروندان را کمتر می کند.

آدی بیگ با بیان اینکه تبریز یکی از شهرهای دارای ترافیک روان است، عنوان کرد: ترافیک موجود در تبریز و اثرات منفی آن، اغلب به دلیل پارک دوبله بخصوص مقابل اداره ها و بیمارستان ها است که آن هم از فقدان پارکینگ در این اداره ها ناشی می شود. بر این اساس مدتی است که به موضوع ساماندهی ترافیک در این نقطه ها ورود کرده ایم و می خواهیم برای آنها برنامه ورود و خروج بدهیم چراکه اعتقاد داریم فرهنگ و برنامه ترافیکی موجب روان شدن تردد و ترافیک در شهر می شود.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی ترافیک در بین اقشار مختلف جامعه، یادآور شد: حتی با وجود زیرساخت های ترافیکی، چنانچه فرهنگ ترافیک وجود نداشته باشد، قطعا در این موضوع به مشکل می خوریم و بر این اساس شعار امسال ما، فرهنگ رانندگی است. ما با همکاری مجموعه استانداری، شهرداری و دادستانی و با کمک پلیس که همیشه پا به پای سازمان ترافیک بوده است، در ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی تلاش می کنیم و شهروندان نیز در این خصوص همکاری خوبی با ما و پلیس راهور دارند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به اینکه طرح های ترافیکی علاوه بر روان شدن تردد در شهر، در پاکی هوا نیز اثر مثبت گذاشته است، گفت: اجرای طرح های مختلفی از جمله زوج و فرد، LEZ، سه شنبه های بدون خودرو و … طی ماه های گذشته تاثیر خوبی در روان شدن ترافیک بخصوص در هسته مرکزی شهر و پاک بودن هر چه بیشتر هوای تبریز داشته است. ما هر هفته سه شنبه های بدون خودرو را اجرا می کنیم و پیشنهاد می کنیم که دیگر اداره ها نیز این طرح را برای کارکنان خود اجرا کنند.

وی افزود: طرح LEZ همچنان در هسته مرکزی شهر اجرا می شود و طرح و زوج و فرد که در نوروز ۹۸ اجرا شد و نتایج بسیار خوبی در روان شدن ترافیک شهر داشت، برای اجرای دوباره نیارمند تصویب نهادهای سیاست گذار است.

آدی بیگ اظهار داشت: برای بهبود هرچه بیشتر ترافیک شهر، نیازمند همکاری و تعامل شهروندان با پلیس راهور و سازمان ترافیک هستیم و البته کاهش آمار تصادفات منجر به فوت در تبریز و تداوم شیب کاهش این آمار طی دو، سه سال اخیر با همکاری شهروندان و رعایت مقررات و قوانین میسر شده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.