سازمان فرهنگی

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: فرهنگ عاشورایی در هشت سال دفاع مقدس و حماسه رزمندگان اسلام تجسم کاملی یافته است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام والمسلمین قدوسی، در دیدار با تنی چند از اعضای گردان تخریب و آموزش نظامی لشکر عاشورا در دوران هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه آموزه های فرهنگ عاشورا در همه اعصار خود را بازتاب داده است، اظهار داشت: این موضوع به ویژه در دوران دفاع مقدس بیش از همه، منشا حماسه‌های ماندگار و رشادت‌ها بوده و توانسته به عنوان فصلی مهم در تاریخ و فرهنگ ما، خود را نمایان کند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، با تقدیر از حفظ اتحاد و همدلی میان اعضای این گردان خاطر نشان کرد: اینکه شماری از رزمندگان حاضر در یکی از حساس ترین برهه‌های فرهنگی زمانه یکدیگر را حفظ کرده و تلاش داشته اند با حفظ همدلی میان خود در سنگرهای مختلف فرهنگی کشور حضور داشته باشند، جای قدردانی دارد و امیدواریم این الگو در سایر عرصه ها نیز تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام والسلمین قدوسی، همچنین با تشریح فعالیت‌های سازمان متبوع خود، اظهار داشت: سازمان در سالهای گذشته با برگزاری برنامه‌هایی متعدد تلاش کرده است ضمن پاسخ به مطالبات و نیازهای فرهنگی و اجتماعی همه شهروندان، گامی در راستای توجه به فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس بردارد.

وی ادامه داد: این برنامه ها در قالب برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی دنبال می شود و تاکنون توانسته نتایج اثربخش و مهمی داشته باشد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با بیان اینکه این برنامه‌ها عموماً با خلاقیت سازمان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: گاهی این رویدادها در قالب برنامه‌های مشارکتی صورت می گیرد و توانسته به ارتباط موثر میان سازمان و نهادهای فرهنگی مختلف منجر شود.

وی آمادگی سازمان خود را برای همکاری با هیات گردان تخریب و آموزش نظامی لشکر عاشورا اعلام کرد و افزود: این سازمان در هفته دفاع مقدس خواهد کوشید برنامه هایی برای پاسداشت حماسه مردم سامان دهد که در آن از تجارب این هیات بهره مند خواهد شد.

اعضای گردان تخریب و آموزش نظامی لشکر عاشورا بعد از دوران دفاع مقدس، اتحاد و همدلی خود را حفظ کرده‌اند و به رغم مشکلات و مسائل موجود، توانسته‌اند فعالیت‌های فرهنگی خود را در قالب یک هیئت مذهبی دنبال کنند. این افراد در مناسبت‌هایی مختلف، یکدیگر را ملاقات می‌کنند و با خاطره گویی، حضور در مراسم‌هایی مذهبی، یاد و خاطره حماسه خود را پاس می‌دارند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.