به گزارش آیرال خبر، پس از اعلام غیر قانونی بودن فعالیت شهرداری ها در تیمداری حرفه ای و کش و قوس های فراوان بین شورای اسلامی شهر و شهرداری، و کشیده شدن کار به شورای حل اختلاف و صدور حکمی مبنی بر عدم فعالیت شهرداری در تیمداری حرفه ای، بالاخره شهرداری تبریز ناچارا فعالیت تمام تیم های حرفه ای خود را به حالت تعلیق در آورد هرچند تیم های فوتبال و والیبال این سازمان برخلاف نص صریح قانون و حکم قضایی، فصل ۹۷- ۹۸ را پشت سر گذاشتند!

در حالی که همگان می دانستند تیمداری شهرداری در فوتبال و والیبال و بقیه رشته های قهرمانی نمی تواند در سال ۹۸ هم ادامه پیدا کند ولی بازهم کسانی در بدنه شهرداری که نمی خواستند از سفره عظیم و پر برکتی به نام “تیم فوتبال شهرداری” چشم پوشی کنند، خودشان را به هر دری زدند تا مجوز دوباره ای برای فعالیت “و در حقیقت تنعم از خوان همیشه پهن) تیم فوتبال دریافت کنند.

در این راه دو پلان طراحی و همزمان اجرایی شد.

اصرار و ابرام بر فعالیت باشگاه و توسل به ریسمان مدیران و مسِولان شهری و استانی و وقت کشی برای واگذاری!

از استاندار گرفته تا نمایندگان مردم در مجلس، میزبان جلساتی بودند که دستور جلسه اش شکستن حکم شورای حل اختلاف بود.

حتی کار به نامه نگاری به وزارت کشور هم رسید و “سناریو” وارد فاز ملی شد!

“اینان” در حرکتی عوام فریبانه و پوپولیستی مدعی شدند که این تیم تنها پناهگاه جوانان مستعدی ست که سودای بزرگی و آقایی در فوتبال را در سر دارند و نباید این تیم واگذار شود و فوتبال تبریز از چنین پایگاهی محروم شود.

اما این را نگفتند که در سال های اخیر این تیم به پایگاهی برای فوتبالیست های غیر بومی با رقم قراردادهای نجومی تبدیل شده بود که از قِبَل آن هنوز هم بیش از یک میلیارد تومان بدهی دارد که باید تسویه شود تا واگذاری محقق شود!

“اینان” که از پلان یک ناامید شده بودند مجبور شدند در فاصله یک ماه مانده به آغاز مسابقات، “مزایده ای” فرمایشی و خنده دار ترتیب دهند تا تیم را به قیمت ثمن بخس واگذار کنند!

مزایده ای که هیچ یک از مراحل و ضوابط قانونی را رعایت نکرده بود!

اینک مالک جدید معرفی و مبلغ واگذاری نیز یک و نیم میلیارد تومان (به صورت غیر رسمی) اعلام شده است و این در حالی ست که نزدیک به همین رقم باید به فدراسیون بابت شکایت های سال های گذشته پرداخت شود و از سویی هیات فوتبال استان هم در اطلاعیه ای نسبت به فراخوان خریدار جدید برای استعداد یابی واکنش نشان داده و اعلام کرده که باشگاه جدید را به رسمیت نمیشناشد.

جواد ششگلانی رییس هیات فوتبال استان چند روز پیش اعلام کرد که برای اعطای مجوز فروش تحقق دو اصل را خواستار شده اند که تاکنون جوابی دریافت نکرده اند:

  1. عدم خروج تیم از استان
  2. ارائه اسناد احراز اهلیت

حالا بایستی به این نکته نیز توجه داشته باشیم که تا دو ماه پیش قیمت تیم دو و نیم میلیارد تومان تعیین شده بود که به یکباره یک میلیارد تومان آف خورده است!

به عبارتی ساده تر، شهرداری از فروش این تیم که زمانی در بالاترین سطح لیگ برتر بازی میکرد و در دهه های ۶۰ و ۷۰ بازیکنان بزرگی را به جامعه فوتبال کشور معرفی کرده بود، فقط به میزان خرید چند کیلو آلبالو سود خواهد کرد که نوش جانشان!

امیدواریم نهادهای مربوطه برای بررسی ،تحقیق و شفاف سازی در مورد نحوه فروش و واگذاری این تیم وارد عمل شوند تا هم باعث تنویر افکار عمومی شود و هم شاید مانع حضور “مش قربانعلی” های دیگری در حوزه ورزش شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.