اصغری

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز گفت: از آغاز ایام عزاداری ماه محرم، با پیش‌بینی برنامه‌های منظم، عملیات تنظیف و پاکسازی سطح شهر افزایش یافته و پاکبانان با هماهنگی عوامل خدمات شهرداری تبریز، به صورت شبانه‌روزی در سطح شهر فعال هستند.

به گزلارش آیرال خبر، علیرضا اصغری در گفتگو با شهریار با تشریح اقدامات این سازمان برای ایام محرم، اظهار داشت: با دستور اکید از سوی شهردار محترم تبریز،  پاکبانان با هماهنگی  معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز و عوامل خدمات شهری مناطق دهگانه تبریز، به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته عملیات تنظیف و رفت وروب معابر را در ایام محرم انجام می‌دهند تا محل رفت و آمد شهروندان و عزاداران حسینی پاک و منزه باشد.

اصغری با اشاره به اینکه در محرم امسال سعی داشته ایم رویکرد محیط زیستی و فرهنگی را در دستور کار قرار دهیم، تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند امسال سعی دارد با توجه به معرفت شناختی عزاداران حسینی با رویکردی جدید در ایام محرم نسبت به حفظ محیط زیست و جلوگیری از از آلودگی‌های بصری شهر و کاهش زباله اقدام کند.

او ادامه داد: پاکسازی محلات و بخصوص محدوده بازار جهت استقبال از محرم و برگزاری هرچه باشکوهتر عزاداری ها، توزیع کیسه‌های تجزیه‌پذیر در ایستگاه‌های صلواتی جهت جمع‌آوری پسماندها، هماهنگی با مربیان آموزشی جهت ارائه آموزش‌های مرتبط با حفظ محیط زیست از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز همچنین با اشاره به تمهیدات صورت یافته در خصوص ایجاد شرایط سالم و پاک از بابت محیط شهری جهت برگزاری مراسم های عزاداری، افزود: علاوه بر تمرکز بر حفظ محیط زیست شهری برآن هستیم تا با تعامل هر چه بیشتر با هیئات مذهبی و مشارکت شهروندان شاهد کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف و مدیریت اصولی پسماندها در این ایام نیز باشیم.

اصغری با بیان این‌که با توجه به فعالیت مستمر پاکبانان، شاهد کمترین تاثیر زباله‌ در سطح شهر هستیم، اظهار داشت: با توجه به برگزاری سنت حسنه نذری در جای جای شهر، توزیع بسته‌های کیسه زباله، در دستور کار سازمان مدیریت پسماندها قرار گرفته است؛ با این حال، از  دستجات و هیئات حسینی، انتظار می‌رود، عموم عزاداران را نسبت به ضرورت نظافت و پاکسازی محیط عزاداری تشویق کنند.

او همچنین با اشاره به عملیات تنظیف و پاکسازی بازار تاریخی تبریز به صورت شبانه روزی، گفت: با توجه به سابقه تاریخی حضور دستجات عزاداری در بازار تبریز، تمامی امکانات و تجهیزات سازمان پسماند با تلاش شبانه روزی پاکبانان خدوم شهرداری در صدد است تا بار دیگر تبریز شهر همیشه تمیز در عزای حسینی تمیز باقی بماند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.