آیرال خبر،فقر مانعی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیستخبرگزاری فارس: فقر مانعی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیست
به گزارش آیرال خبر،مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: فقر مانعی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت نخواهد بود.
جعفر پاشایی امشب در پنجمین جلسه شورای آموزش‌ و پرورش استان آذربایجان‌شرقی در ابتدا با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با رویکرد تأمین آرامش خاطر دانش‌آموزان برای ارتقای انگیزه تحصیل و تکریم منزلت معلمان برای ارتقای انگیزه تدریس و رضایت‌مندی عمومی اولیا برای ارتقای مشارکت شروع خواهد شد، گفت: در این دولت اقدام برای برنامه‌ها و تنظیم برنامه‎‌ها در تمامی حوزه‌های آموزشی و پرورشی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان با برنامه‌ریزی منسجم در حوزه‌های مختلف ورزشی، رفاهی، آموزشی و پرورشی و نهضت سواد آموزش گامی موثر در مسیر ارتقای تعلیم و تربیت برداشته است.

پاشایی با اشاره به اینکه در سال‌جاری با اقدامات ابتکاری با تلاش‌های مجموعه همکاران، آموزش و پرورش در شاخص‌های عمومی و اختصاصی به عنوان دستگاه اول انتخاب شده‌ است، گفت: در تمامی برنامه‌ها کیفیت بخشی و تکریم و توسعه رایگان آموزشی مد نظر بوده است و این مقدمه نتایج مطلوب برای این نهاد است.

وی به 62 مدرسه در استان اشاره کرد و گفت: این تعداد مدارس زیر حدنصاب تعداد دانش آموزی بوده که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای این تعداد دانش‌آموز خرید خدمات آموزشی و اعزام معلم خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه رویکرد اصلی این سازمان، حق تحصیل برای تمامی اقشار جامعه است، تصریح کرد: واجدین شرایط شناسایی شده و امکان تحصیل برای آنها میسر است.

وی اذعان داشت: بعد از اعلام نتایج طبق آمار به دست‌آمده استان آذربایجان‌شرقی رتبه دوم در کسب رتبه‌های زیر 10 را از بین 31 استان به دست آورده است.

وی به فعالیت‌ المپیادهای ورزشی آموزش‌ و پرورش اشاره کرد و افزود: حاصل کار المپیادهای ورزشی 3 هزار تیم ورزشی بوده که این آمار برای 8 هزار و 300 مدرسه در سطح استان بسیار چشمگیر بوده است.

پاشایی همچنین برنامه‌های تدارک دیده شده برای پیش دبستانی‌ها را مطرح کرد و گفت: 99/8 درصد اول ابتدایی‌ها در استان سازماندهی شده و برنامه‌های مدون برای آنها صورت گرفته است و از روز چهارشنبه 31 شهریور ماه اولین روز مدرسه خود را آغاز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با هفته دولت و با حضور دکتر طیب‌نیا، 70 پروژه عمرانی و رفاهی آموزش ‌و پرورش در استان افتتاح شد که بخش عمده آن برای مناطق روستایی و محروم بوده است.

پاشایی افزود: در این پروژه‌های ریالی از بودجه دولتی استفاده نشده است و همچنین روز سوم مهرماه سال‌جاری 32 پروژه عمرانی دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به تخصصی اماکن برای اسکان فرهنگیان در طول تابستان، اظهار کرد: طبق خواسته استاندار استان مبنی بر اینکه 10 درصد فرهنگیان کشور از استان بازدید داشته باشند، جلسات و برنامه‌هایی با سازمان برپا شده و امروز طبق آمار به دست‌ آمده 240 هزار نفر فرهنگی از استان بازدید داشته‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته 100 هزار نفر افزایش داشته است.

پاشایی در پایان یادآور شد: با تمام نهادها و دستگاه‌های دولتی در زمینه ارائه خدمات مناسب در سال تحصیلی جدید و همچنین انتخاب افراد با صلاحیت جهت سرویس مدارس صورت گرفته است.

فرهنگی95/6/29

کدخبر110834

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.