آیرال خبر، تمرینات نمایش ” قاچاق نبی ” برای اجرای عمومی درتبریز وکشورهای همسایه ازسوی گروه نمایش ققنوس کلید خورد.

به گزارش آیرال خبر،  تمرینات نمایش  ” قاچاق نبی ” به  نویسندگی وکارگردانی “امیر حجازی ”  یکی از کارگردان های پرآوازه شهر تبریزبرای اجرای عمومی  شروع شد.

امیرحجازی نویسنده وکارگردان نمایش ” قاچاق نبی ” در خصوص این نمایش  با اعلام اینکه نمایش به زبان ترکی آذربایجانی اجرا خواهد شد، گفت: نمایش “قـــاچاق نــــبی ” به زندگی ومبارزات  ” قاچاق نبی  ” می پردازد .

وی ادامه داد: قاچاق نبی ، یک شخصیـــت مبــــــارز و ظلم ستـــــیزی بـــود که در دوران حکومت تزارها, مبارزات دهقانی را علیه  خوانين و اربابان ستمگر دو سوي ارس رهبری می کرد.

امیر حجازی افزود: هنگامی که نبی شانزده ساله بود ارباب, پدرش را زیر کتک می گرفت.نبی به ارباب حمله کرد ولی او توسط مزدوران ارباب پدرش دستگیر شد و حکومت تزاری او را به اردوی کار اجباری محکوم کرد.نبی از آنجا فرار کرده و به همراه همسر دلیرش”هجر” همان “هاجر “علیه ستم فئودالها و بیگها و تزار روسیه  به مبارزه پرداخت .

کارگردان نمایش قاچاق نبی اضافه کرد: همچنین نبی بسوی جنوب ارس آمده و از مردم مظلوم در برابرخانهای ظالم دوره قاجاری حمایت می‌کرد. نـــبی سرانجام ” در 18 مارس  1896 میلادی مصادف با 25 اسفند 1275 هجری شمسی به دست خائنی از طرف تزار روس ترور شد ,اما آوازه و دلاوریهای این قهرمان توسط آشیق ها و خود مردم طی داستانها و حماسه هایی که ساختند زنده ماند.

وی درخصوص عوامل اجرایی این نمایش گفت: دراین نمایش بیش از 50 نفر بازیگر وعوامل اجرایی حضور دارند که در نوع خود کار بی نظیری خواهد بود.

بر اساس این گزارش : دکتر ناصر عطاپورخواننده موغام وازهنرمندان بنام شهرتبریز به عنوان مشاورامیرحجازی را در اجرای این نمایش همراهی می کند.

محمد حاجی زاده به عنوان دستیار کارگردان دراین نمایش حضور دارد.

سعید ذولفقاری به عنوان بازیگرنقش  ” قاچاق نبی ” وهمچنین نسرین مولایی به عنوان بازیگر نقش ” هجر” در این نمایش حضور دارند.

همچنین محمدرضا چرخی در این نمایش به عنوان  پدرنبی وفریبا سهرابی مادر نبی به ایفای نقش می پردازند.

یونس شعبانی در نقش قیاس بیگ ، هادی دهقانی درنقش سلیم بیگ و همچنین رحمان شریفی ومیثم ولی خانی در نقش های حاکمان قفقاز ونخجوان ازدیگر بازیگران این نمایش می باشند.

محمدرضا فلاحیان به عنوان طراح لباس ومنصور پورمحمدی به عنوان مدیرصحنه دراین نمایش حضور خواهند داشت.

فرهنگی 94/9/16

کدخبر110346

خبرنگار1225

انتهای پیام /

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.