یکصد و هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی تبریز

آیرال خبر- رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای تبریز از فعالیت های شبانه روزی عوامل حوزه خدمات شهری شهرداری تبریز در بارش های اخیر و در مواجهه با سیل اخیر قدردانی کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، عبدالله تقی‌پور امروز در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در ١۵ روز اخیر از نزدیک شاهد فعالیت های شبانه روزی عوامل حوزه خدمات شهری بودم.

وی ادامه داد: از اقدامات مجموعه خدمات شهری شهرداری تبریز برای مواجهه با سیل اخیر تشکر می‌کنم.

محرم محمدزاده عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: صحبت های تئوری راحت است ولی عمل کردن سخت است. ای کاش در سال ۵ روز جلسات تئوری برگزار شود و بقیه روزها عمل شود.

محمدزاده همچنین ادامه داد: تبریز چهار مشکل اساسی دارد، اولین مشکل حاشیه نشینی است. در سال های گذشته صحبت های زیادی در بحث حاشیه نشینی انجام شده است ولی شاهد عمل نیستیم.

وی افزود: اگر زلزله ای اتفاق بیفتد، به هیچ وجه قادر به امداد رسانی به ساکنین این مناطق نخواهیم بود .برای حل مشکل حاشیه نشینان تبریز باید دولت نیز همراهی کند .

محمدزاده گفت: دومین مشکل شهر تبریز کمبود فضای سبز است، در تبریز و شهرهای اطراف روزانه صدها تریلی درخت قطع شده و از استان خارج می شود.

وی ابراز داشت: سومین مشکل وجود بافت فرسوده در شهر تبریز است، ساکنین مناطق ادعا می کنند که نه شهرداری تبریز این املاک را خریداری می کند و نه اجازه ساخت و ساز را می دهد.

محمدزاده گفت: چهارمین مشکل عدم وجود مدیریت یکپارچه در شهر تبریز است و امیدواریم یک روز این واقعیت به حقیقت بپیوندد.

شهرام دبیری دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: نوع برخورد ما با طبیعت باید آگاهانه باشد و مخاطرات طبیعی در اجرای پروژه ها در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: آمادگی لازم در مواجهه با مخاطرات طبیعی در مسئولین و مردم باید وجود داشته باشد.

غلامحسین مسعودی ریحان نیز در این جلسه گفت: در جلسات ستاد بحران سمن ها و نمایندگان گروه های مردم نهاد باید حضور داشته باشند. تمام مسائل اجتماعی یک پارامتری نیست.

وی گفت: در استان هایی که سیل رخ داد، رودخانه فقط در مقابل تجاوز و بی مسئولیتی مدیران واکنش نشان داده است.

مسعود ریحان ابراز داشت: اگر به مردم بها داده شود این بحران ها بسیار راحت تر رفع می شوند، اگر مردم کنار گذاشته شوند هیچ کاری نمی توان انجام داد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.