میرهادی قره‌سید در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید ماشین سازی تبریز از عزم جدی وزارت کار برای تعیین و تکلیف این کارخانه خبر داد.

به گزارش آیرال خبر، مدت‌ها موضوع واگذاری اشتباه و غیرقانونی ماشین‌سازی تبریز توسط سازمان خصوصی‌سازی کشور به قربانعلی فرخزاد که این روزها به اتهام فساد مالی در زندان به سر‌ می‌برد خبرساز شده و نقل محافل و مجالس مردم آذربایجان شده بود.

این واگذاری مدتی بعد به تعلیق درآمده و روز گذشته اخبار منتشر شده از واگذاری مجدد این کارخانه به صندوق بازنشستگی فولاد حکایت کرد. در همین راستا هیئتی متشکل از نماینده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان خصوصی سازی و صندوق بازنشستگی فولاد با ورود به تبریز درصدد تودیع و معارفه سرپرست قدیم و جدید گروه ماشین‌سازی تبریز برآمدند.

پس از کش و قوس‌های فراوان قربانعلی فرخزاد از مدیرعاملی کارخانه ماشین سازی خلع ید شده و بجای او ناصر فرج‌زاده به عنوان سرپرست جدید گروه ماشین سازی تبریز انتخاب شد.

نکته جالب توجه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست ماشین سازی تبریز، حضور و سخنرانی میرهادی قره سید رومیانی نماینده سابق مردم تبریز در مراسم بود. وی که به عنوان رئیس هیئت تهرانی حاضر در تبریز و معاون حقوقی و پارلمانی وزارت کار و رفاه اجتماعی در این مراسم حضور داشت از عزم جدی این وزارت برای مشخص شدن وضعیت ماشین سازی تبریز خبر داد.

وی در بخشی از سخنان خود در مراسم معارفه گفت: ماشین سازی باید تبدیل به الگویی برای صنعت کشور شود. من موقعی که سعادت نمایندگی مردم را داشتم، اشک و دلسوزی این کارگران را می دیدم و خوشحالم این اتفاق افتاد.

باید دید عواید و عوارض واگذاری ماشین سازی تبریز به صندوق بازنشستگی فولاد خوزستان چه خواهد بود. بنا به اخبار منتشر شده، دولت در عوضِ بدهی خود به صندوق بازنشستگی فولاد در اقدامی زیرکانه، ماشین سازی تبریز را به این صندوق واگذار کرده و هنوز معلوم نیست این تصمیم چه نتیجه‌ای را برای یکی از بزرگترین صنایع مادر آذربایجان شرقی به ارمغان خواهد آورد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.