موسایی.jpg

قائم مقام شهردار تبریز گفت: با توجه به قوانین موجود، وضعیت شهرداری ها در کشور شبیه فردی است که برای امرار معاش مجبور است کلیه فروشی کند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، رسول موسایی در جلسه هم اندیشی شهرداران استان با مدیرکل شعب تخصصی دیوان عدالت اداری و مدیرکل حقوقی سازمان شهرداری ها با بیان اینکه در شهرداری تبریز پیش تر سابقه برگزاری چنین جلساتی را داریم گفت: نتیجه برگزاری آن جلسات هنوز هم در شهرداری باعث حل بسیاری از مشکلات شهر می شود.

او با تاکید بر اینکه شهرداری ها با بیش از ۳۰۰ نوع خدماتی که به شهروندان ارائه می کنند گسترده ترین ارتباط را با شهروندان دارند اظهار داشت: این دستگاه با این تنوع خدمت هنوز با قوانین ۴۰ تا ۵۰ سال قبل اداره می شود.

قائم مقام شهردار تبریز ادامه داد: در برخی از موارد با خلا قانون مواجه هستیم و در برخی موارد دیگر با تعدد و تکثر قوانین که هر دو حالت برای شهرداری مشکل ساز است.

موسایی گفت: بسیاری از شهروندانی که درخواست خدمات از شهرداری دارند با قوانین آشنایی ندارند و همین امر نیز برای شهرداری مشکل ساز است.

او با اشاره به مشکلات شهرداری ها در انتصاب مشاور گفت: قوانینی که اخیرا به شهرداری ها ابلاغ شده جذب مشاور را محدود کرده و در این شرایط بسیار سخت است که افراد آشنا به مسائل حقوقی را در مجموعه شهرداری پیدا کرد.

قائم مقام شهردار تبریز مشکلات بوجود آمده از قوانین را علت اصلی کاهش درآمد شهرداری خواند و گفت: نتیجه این اتفاقت این شده است که تبریز را که روزگاری باغ شهر بوده از دست بدهیم و امروز با کوهی از بتن در این شهر مواجه شویم.

موسایی افزود: حال شهرداری ها در کشور شبیه فردی است که برای امرار معاش مجبور است کلیه اش را بفروشد.

او در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات حقوقی در شهرداری تبریز اشاره کرد و گفت: بیشترین مشکلات شهرداری در موضوعات تملک املاک واقع در مسیرگشایی ها رخ می دهد که به دلیل وجود دستورالعمل های متعدد در کنار همان قوانین است. به دلیل اینکه ما با مشکل اسناد قولنامه ای مواجه هستیم به مشکل برخورد می کنیم.

قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه خواستار استمرار این جلسات هستیم تصریح کرد: اگر در این جلسات به یک چهارچوب برسیم می توانیم با کمترین چالش مشکلات را حل کنیم و خدمات مناسب تری به شهروندان ارائه کنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.