استاندار آذربایجان شرقی از قول مساعد معاون اول رئیس جمهور‌ برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به بازاریان خسارت‌دیده تبریز خبر داد.

قول مساعد معاون اول رئیس جمهور‌ برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به بازاریان خسارت‌دیده تبریز

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان، به حادثه آتش‌سوزی بازار تبریز اشاره و با ابراز تأسف از آتش‌سوزی بازار تبریز به عنوان یک میراث ارزشمند، اظهارداشت: به همت شهرداری تبریز، به اصناف خسارت دیده به مدت یک سال مغازه‌های رایگان داده شد.

وی ادامه داد: منطقه آزاد ارس نیز آمادگی خود را اعلام کرده‌اند تا هر یک از بازاریان خسارت دیده مایل باشند، واحدهای تجاری رایگانی در اختیار آنان گذاشته شود.

پورمحمدی، از وصول چک‌های بانکی بازاریان حادثه دیده خبر داد و گفت: برای بازاریانی که بیمه نبوده‌اند، تسهیلات ارزان قیمتی در نظر گرفته شده ‌تا بتوانند بخشی از خسارت خود را جبران نمایند، همچنان معاون اول ریاست جمهوری نیز قول مساعدت داده‌اند.

وی بابیان این که، اگر خسارات تأمین اعتبار شوند، از هفته بعد بازسازی را شروع خواهیم کرد، ابراز داشت: باید تیم‌های خبره برای کارهائی مانند مانیتورینگ، برق‌رسانی و سیستم‌های سرمایش و گرمایش از قسمت آسیب دیده بازار به صورت پایلوت اقدام کنند تا ضمن تجهیز بازار، آسیبی به بافت تاریخی آن آسیب نزنند.

استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر این که کارهای باسازی و تجهیز باید به صورت امانی انجام پذیزند و از کار پیمانکاری اجتناب شود، افزود: بازار تبریز به دلیل اهمیت فرهنگی و تاریخی آن باید مرمت شود و این کار شاید به واسطه پیمانکار نتواند به نحو مطلوب انجام شود.

وی همچنین در رابطه با اجرای طرح اطلاع‌رسانی بسیج ملی کنترل فشار خون، گفت: سایت اینترنتی که در رابطه با درج اطلاعات فشار خون مردم راه اندازی شده است، باید با راهکارهائی تشویقی مردم را به درج اطلاعات فشار خون خود در این سایت ترغیب کنند.

پورمحمدی، ادامه داد: باید آموزش‌هائی نیز در رابطه با این که افراد مبتلا به فشار خون باید برای پیشگیری چه اقداماتی انجام دهند، داده شود.

وی در این جلسه با استماع نکته نظرات کارشناسان در خصوص اجرای طرح “اس.دی آی”، گفت: تأخیر و دوباره کاری در یک طرح تصویب شده معنی ندارد و باید به مرحله اجرایی برود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.