تبریز

آیرال خبر- شهردار کلانشهر تبریز گفت: لازمه هوشمندسازی تبریز تحقق مدیریت واحد شهری است و باید زیرساخت های لازم برای هوشمندکردن شهرها ایجاد شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر امروز در همایش «تبریز هوشمند» که در سالن همایش های شهرداری تبریز برگزار شد اظهار کرد: این همایش زمینه را فراهم می کند که منشأ مشکلات موجود در زمینه هوشمندسازی شهرها را پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در مدیریت شهری آسیب شناسی کنیم، ادامه داد: باید بررسی کنیم که چرا هوشمندسازی شهر طی این ۱۵ سال اخیر که مطرح شده، تحقق نیافته است.

شهردار تبریز سپس افزود: در چشم انداز ۱۲ ساله تبریز که به تصویب شورای شهر رسید یکی از چهار فصل این چشم انداز موضوع شهر هوشمند بود که باید تلاش کنیم به این مهم دست پیدا کنیم.

شهین باهر با بیان اینکه هوشمند کردن تبریز مزایای زیادی خواهد داشت، گفت: باید آسیب شناسی صورت گیرد که چرا در این مدت زمان ۱۵ ساله به شهر هوشمند دست پیدا نکرده ایم. باید مشکلات و موانع اساسی هوشمند سازی رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت واحد شهری برای رسیدن به شهر هوشمند ضروری است، ادامه داد: باید در ابتدا مقدمات لازم برای تبریز هوشمند فراهم شده و آمار و اطلاعات نیز در اختیار مردم قرار گیرد و شهروندان باید بتوانند به صورت آزاد به آمار شهری دسترسی داشته باشند.

شهردار تبریز همچنین با تاکید بر اینکه موضوع درآمد پایدار شهرداری ها هنوز حل نشده است، گفت: درآمد پایدار شهری باعث توسعه پایدار می‌شود.

شهین باهر به آموزش مردم در حوزه هوشمند سازی تبریز نیز تاکید کرد و گفت: لازم است توجه ویژه ای به مدیریت واحد شهری داشته باشیم چراکه اگر این مهم تحقق نیابد خیلی از کارها را نمی توان پیش برد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.