نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بکارگیری عنصر اثرگذار شعر برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را خواستار شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از روابط عمومی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در جمع شعرای استان در شب شعر بصیرت با بیان اینکه هیچ سخن فصیح ، زیبا و پر مغز به اندازه شعر اثرگذار نیست اظهار داشت: شعر نقش برانگیزانده ، راهنما و خط دهنده دارد از این رو شعرا می‌توانند از این عنصر برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بهره گیرند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه با ابزار شعر می‌توان مخاطب را به صراط مستقیم هدایت و دعوت کرد تصریح کرد: شعر برای کسی که آن را می‌سراید و می‌خواند مسئولیت ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: سراییدن شاعر ناشی از شوق ، دلتنگی ، احساس و ادراک است و مشاهده یک چیزی است که دیگران آن را مشاهده نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به دو وجهی بودن شعر خاطرنشان کرد: شعر هم می‌تواند جهت دهنده به سمت نیکی‌ها باشد و هم می‌تواند برعکس نیز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه حساسیت شعرای نسبت به مسائل روز کشور گفت : شعرای پیشکسوت و جوان آذربایجانی واکنش سریع نسبت به مسائل روز جامعه و حوادث انقلاب حساسیت ویژه‌ای دارند که این مهم بسیار با ارزش است.

وی با اشاره به شاخص‌های شاعر تراز انقلاب افزود: شعر زمانی در خدمت مفاهیم انقلاب است که ارزش‌های نظام اسلامی و آرمان‌های شهدای 8 سال دفاع مقدس را تبیین و تشریح کند.

گفتنی است در این آیین 11 نفر از شعرای استان به مناسبت روز بصیرت سروده‌های خود را قرائت کردند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.