ماجرای یک خودکشی!

آیرال خبر- دختر جوان مصرّ بود بابت ارتباطی که با وی داشته به حقوقی همچون تامین شغل و رهن منزل برسد، اما این‌طرف ماجرا نماینده مجلس حاضر نبود زیر بار خواسته‌های دختر جوان که مدعی بود با نماینده ارتباط داشته، برود.

به گزارش آیرال خبر، چند ماه قبل بود که یک فایل صوتی به زبان ترکی در فضای‌مجازی دست به دست چرخید. این فایل صوتی ظاهراً مربوط به نماینده مردم ملکان بود که آن‌سوی خط، دختری با اصرار از سلمان خدادادی حق و حقوقش را مطالبه می کرد.خبر خودکشی زهرا نویدپور دختر ملکانی که مدتی پیش فایل صوتی مکالمه‌اش با نماینده ملکان خبرساز شده بود، در سکوت مسئولین ذی‌ربط درباره دلایل این خودکشی و رابطه‌اش با سلمان خدادادی موجب ابهام در افکار عمومی مردم شده است.

بعد از انتشار فایل صوتی که فراگیری گسترده‌ای نیز داشت، هر از چند گاهی، اخباری مربوط به دختر جوان که دیگر نام و چهره‌اش نیز در فضای مجازی مشخص شده بود، منتشر می‌شود و عموماً هم کانال‌ها و صفحات اپوزیسیون بیشتر به این ماجرا دامن می‌زدند.

از شواهد و قرائن زهرا نویدپور بعد از قطع امید از نماینده مذکور برای احقاق حقوق خود دست به دامن دستگاه قضایی نیز شده بود. پرونده در مسیر قضایی قرار داشت که اکبر اعلمی نماینده ادوار مجلس و یکی از مخالفین سرسخت سلمان خدادادی دوشنبه هفته قبل در کانال تلگرامی خود خبر مرگ مشکوک زهرانوید پور را منتشر کرد و این خبر به سرعت در سایت‌های خارجی و صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی به‌صورت گسترده توزیع شد.

اعلمی در گزارش خود مدعی شده بود، خودکشی دختر جوان مشکوک است و وی ظاهراً به قتل رسیده اما هیچ گزارشی از منابع رسمی اعلام نشده بود و این ادعا صرفاً یک پیش داوری بیش، نبود اما سکوت منابع رسمی از یک سو و موج سواری اپوزیسیون داخلی و خارجی از سوی دیگر فضای منفی و تیره‌ای علیه نظام ترسیم کرد.

صفحه منتسب به منافقین بنام «سپهر آزادی» جزو اولین رسانه‌هایی بود که با جدیت به این ماجرا ورود کرد. در ادامه رادیو زمانه و برخی از سایت‌های ضد انقلاب نیز این خبر را به صفحات اصلی خود اضافه کردند.

از سویی دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای تجزیه‌طلبان نیز که از چند ماه پیش پیگیر این پرونده بودند، از تمام ظرفیت خود برای بازتاب خبر مذکور بهره بردند.

جریانات فمینیستی نیز از این قافله جا نماندند و جالب تر این‌که برخی توئیت‌ها در این زمینه به زبان انگلیسی و با هشتگ زهرا نویدپور منتشر شد.

از طرفی مصاحبه دادستان شهرستان ملکان شائبه قتل را رد کرده و با اعلام این مقام مسئول، خودکشی زهرا نویدپور محرز شده بود. هر چند وی تحقیقات بیشتر در این زمینه و اطلاع رسانی آن را به روزهای بعد موکول کرد.

اما در فضای رسانه، هشتگ زهرا نویدپور و محاکمه سلمان خدادای به راه افتاده بود. ماجرا به همین مسائل ختم نشد، این موضوع در میان چهره‌های سیاسی نیز به یکی از مباحث داغ تبدیل شد.

مصطفی تاج‌زاده این موضوع را مستمک حمله به نظارت استصوابی شورای نگهبان قرار داد و با نقد شدید این شورا به دوستان اصلاح طلب خود نوشت: از فراکسیون امید انتظار می رود، مردم را از نتیجه تحقیقات با خبر کنند.

از طرف دیگر علیرضا زاکانی نماینده سابق تهران در مجلس نهم، پای پزشکیان را به این پرونده باز کرد. وی مدعی شد: «کمسیون تحقیق مجلس هشتم، رای به عدم صلاحیت سلمان خدادادی داده بود اما با دفاع پزشکیان در صحن علنی مجلس این نماینده ماندگار شد».

پزشکیان اما با رد چنین سخنانی در مقام دفاع از خود در مصاحبه با سایت مجلس گفته بود: «من چه کاره هستم که سلمان خدادادی تحت حمایت من باشد»!

از طرف دیگر برخی از تشکل‌های دانشجویی با انتشار نامه سرگشاده‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس، با اشاره قضایای پیرامون نماینده ملکان و عدم پاسخگویی صحیح مسئولان ذی‌ربط، این سکوت منجر به هزینه شدن انقلاب دانسته و نوشته بودند: «مسکوت گذاشتن ماجرا به اثبات ادعاهای ضد انقلاب در افکار عمومی می انجامد و سکوت بیش از این منجر به حراج گذاشتن آبروی انقلاب و نظام اسلامی خواهد شد».

همه این اتفاقات در حالی رخ داده است که تاکنون نهادهای ذیربط و مقامات مسئول موضع صریح و شفافی در این قضایا نداشته‌اند و شاید یکی از دلایل ابهام بیشتر در این پرونده به سکوت نهادهای نظارتی از جمله هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و دستگاه قضایی مربوط باشد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.