به گزارش آیرال خبر دبیر حزب دفاع ازایثارگران وقانون اساسی استان در جمع خانواده های شهدا وایثارگران درحسینیه الغدیر گفت: شهدای زن و مادران شهدا؛ نمونه هایی نو از زنان نه شرقی نه غربی هستند که نمونه آنها در تاریخ پیدا نمی شود.

حضور در جمع خانواده‏هاى شهدا و ایثارگران مایه افتخار است
اسبلی دربین جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران گفت: تلاش ما براین است که از هر فرصتی برای دیدار و رفع‌ و رجوع امورات خانواده ‏هاى شهدا و ایثارگران استفاده کنیم و حضور در جمع خانواده‏هاى معزز شهدا و ایثارگران مایه افتخار است چراکه خدمت به ایثارگران یک توفیق بی‌بدیل است که خداوند نصیب ما کرده و باید به چنین توفیق ارزشمندی افتخار کرده و قدردان این لطف بزرگ الهی باشیم.

پری نازاسبلی بابیان اینکه رسیدگی به مشکلات آنان و جویا شدن از حال خانواده‌های شهدا برای همه لازم است، افزود: اکنون دشمنان با وجود شهدا و خانواده‌های آنان، نمی‌تواند به کشور ما چشم طمع داشته و قصد تجاوز داشته باشند زیرا دشمن باورش شده که فرزندان شهدا راه پدران و اجداد خود را ادامه خواهند داد.

اسبلی ادامه داد: شهدای زن و مادران شهدا؛ نمونه هایی نو از زنان نه شرقی نه غربی هستند که نمونه آنها در تاریخ پیدا نمی شود. در الگوی اول زن به عنوان ابزار مطرح شده که در آن زن، نقش عروسک محور داشت. در الگوی دوم زن صرفا محیط خانه را می شناخت و هیچ تسلطی بر امور فرهنگی خانواده نداشت اما در الگوی سوم، زن هم در محیط خانه و هم در جامعه نقش دارد که به تعبیر حضرت امام(ره) “حضور اجتماعی برای زنان ما هم ضرورت است و هم تکلیف ” و ما چیزی را به عنوان “الگوی سوم” مطرح می کنیم که “الگوی زن نه شرقی نه غربی” نامیده می شود.

وی با بیان بخشی از پیام مقام معظم رهبری گفت: این شهیدان، لشگری از فرشتگان هستند که جان مقدس خویش را در راه اسلام فدا کردند و تماشاچی نبودند.

اسبلی با اشاره به فربمایش مقام معظم رهبری که زنان صدر اسلام ، حضرت خدیجه(س) و حضرت زینب(س) را به عنوان معلمان اول زنان و همچنین زنان مجاهد مسلمان ایرانی را به عنوان معلمان دوم برای زنان جهان برشمردند گفت: وجود زن مسلمان زینت بخش آفرینش انسان و افق روح او تجلیگاه رحمت است.

دبیر حزب دفاع ازایثارگران وقانون اساسی درپایان با ابراز امیدواری نسبت به زندگی فاطمه گونه ی مادران صبور ایرانی گفت: باید تمرین اطاعت کنیم و به دنبال شاخصه های حضرت زنیب(س) باشیم.
@iralkhabarkanal

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.