آيرال خبرمعاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: برنامه‌ها و اقدامات مبارزه با اعتیاد باید اجتماع محور باشد و مردم نیز به صورت جدی در این برنامه ها مشارکت داشته باشند، چرا که بدون حضور مردم این معضل حل نخواهد شد .

به گزارش آيرال خبر، منطقه آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی‌فر در جلسه کمیته تبیین ویژه برنامه‌های هفته مبارزه با موادمخدر، با اشاره به اهمیت آموزش در زمینه اعتیاد و موادمخدر تصریح کرد: دستگاه‌ها آموزش‌های مربوط به اعتیاد و مبارزه با موادمخدر را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند .

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید فضاهای مناسب خود را برای استفاده به برنامه‌های موادمخدر در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار دهند، افزود: در هفته مبارزه با مواد مخدر باید جامعه دانش‌آموزی و دانشجویی هدف آموزش قرار گیرد .

وی تاکید کرد: باید با هم‌فکری و با حضور کارشناسان متخصص، کارگاه‌های آموزشی با موضوع مبارزه با مواد مخدر برگزار شود .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی خاطرنشان کرد: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و افزایش نشاط اجتماعی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و دستگاه‌های متولی در تابستان امسال همچنین در هفته مبارزه با موادمخدر باید فعالیت‌های هنری در این زمینه را انجام دهند .

شهرتی‌فر ادامه داد: برای اجتماعی کردن موضوع مبارزه با موادمخدر باید از زبان هنری استفاده شود .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به برگزاری طرح کرامت در ۶ منطقه تبریز، گفت: در هفته مبازره با موادمخدر در ۱۵ محله استان برنامه‌های خاصی به صورت جدی برگزار خواهد شد .

شهرتی‌فر، به لزوم استفاده از خانه‌های سلامت شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموعه شهرداری انتظار داریم در ۱۷ مرکز سلامت در طول هفته مبارزه با موادمخدر برنامه‌های متنوعی را اجرا کنند .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: هدف‌گذاری سند ملی ارائه شده در زمینه اعتیاد و مبارزه با موادمخدر با رویکرد اجتماعی کاهش 25 درصدی اعتیاد در کشور تا پایان برنامه ششم توسعه است .

بهروز مهدوی با اشاره به تعیین وظیفه برای 66 دستگاه در سند ملی ادامه داد: به منظور پیشبرد اهداف سند ملی برای 37 دستگاه برنامه عملیاتی تعریف شده است .

وی با بیان اینکه باید با توجه به شرایط و ویژگی‌های استان سند ملی تدوین شده را بومی‌سازی کنیم، تاکید کرد: این سند ملی برای کاهش تقاضا، عرضه، مسائل مدیریتی و فرابخشی تدوین شده است .

مهدوی با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه افزایش آگاهی مردم اظهار کرد: انسان سالم محور توسعه جامعه است، بنابراین با توجه به مسائل ورزشی مانند دوچرخه‌سواری، کوه‌نوردی خانوادگی و ورزش‌های متعدد در این زمینه تاثیر بسیاری دارد .

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.