دیدار شهردار تبریز با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز

شهردار تبریز از ورود قطار شهری تبریز به ایستگاه پایانی خط یک خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین‌باهر با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه تلاش های چندین ساله مجموعه مدیریت شهری و سازمان قطار شهری تبریز به ثمر نشست و قطار شهری تبریز توانست مسیر ایستگاه ابتدایی تا انتهایی خط یک را طی کند.

او اضافه کرد: طبق وعده ای که ابتدای سال جاری به شهروندان عزیز تبریز مبنی بر اتمام خط یک تا پایان سال داده بودیم، تمام تلاش خود را در این حوزه متمرکز کردیم تا امروز این خبر خوش را اعلام کنیم.

 شهردار تبریز از تکمیل پروژه قطار شهری به عنوان ایجاد زیرساخت های کاهش ترافیک یاد کرد و افزود: امیدواریم با همراهی دولت بتوانیم خط دو و سه مترو تبریز را نیز با سرعت احداث کرده و به پایان برسانیم.

او همچنین یادآور شد: تابستان سال جاری شهرداری تبریز ۶۵۰میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت به مترو تبریز واریز کرد.

ایرج شهین باهر افزود: همچنین ۳۵۰ میلیارد تومان از منابع غیرنقدی شهرداری در چارچوب بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز به پروژه قطار شهری تزریق شد که در مجموع هزار میلیاردتومان از سوی شهرداری تبریز برای این پروژه تخصیص داده شد.

به گفته شهردار تبریز، برخی ایستگاه های خط یک کاستی هایی جزئی دارند که تا پایان سال به اتمام رسیده و شاهد مسافرگیری خواهیم بود.

خط ۱ متروی تبریز یکی از مسیرهای قطارشهری سیستم متروی تبریز است. این مسیر دارای دو پایانه ائل گلی (در ابتدای مسیر) و لاله  (درانتهای مسیر) می‌باشد. این مسیر به طول ۱۷٫۲ کیلومتر، در سه فاز طراحی شده و شامل ۱۸ ایستگاه و دو پایانه ابتدایی و انتهایی است. هر یک از فازهای سه‌گانه خط اول قطار شهری تبریز، در قالب ۶ ایستگاه مطالعه و اجرا شده و فاصله ایستگاه‌ها از یکدیگر طبق استاندارهای جهانی، ۹۰۰ متر است

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.