آیرال خبر،آیت الله محسن مجتهد شبستری روز دوشنبه در تجمع اعتراض آمیز دانشگاهیان تبریز در محکومیت جنایات آل سعود در شهادت شیخ نمر باقرالنمر، اظهار کرد : مجامع بین المللی در محکومیت اعدام شیخ نمر خفقان گرفتند و تنها تبعات این موضوع را بیان می کنند و اصل موضوع را محکوم نمی کنند.
به گزارش آیرال خبر،وی افزود: در شرایطی که صهیونیست جهانی ،آمریکا و انگلیس جرات به شهادت رساندن آیت الله نمر را نداشتند حکام بی تجربه و مستبد آل سعود دست خود را به خون رهبر شیعیان عربستان آلوده کردند .
آیت الله شبستری گفت : 10 میلیون شیعه در عربستان در فقر زندگی می کنند و رفتار مناسبی با آنها نمی شود .
وی خاطر نشان کرد : شیخ نمر نسبت به وضع شیعیان ،رفتار با شیعه ،ارتباط با آمریکا و صهیونیسم و اجرای عدالت انتقاد می کرد و اقدام مسلحانه نداشت ولی حاکمیت عربستان این انتقادها و گفتمان را برنتافت و نمر باقرالنمر را اعدام کرد .
رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار کرد : چطور است که عربستان داعش را مسلح کرده و علیه نظام رسمی سوریه جنگ می کنند اما خودشان ظرفیت گفتمان را هم ندارند؛ اسلام واقعی در عربستان نیست و در کتاب های مدارس و دانشگاه ها اسلام وهابیت را مطرح می کنند و خبری از اسلام ناب محمدی نیست چون با صهیونیست ها و وهابیت روابط نزدیکی دارند .
آیت الله شبستری گفت : جاه طلبی محمد بن نایف و محمد بن سلمان که مقدرات عربستان را بر دست گرفته اند در این کشور اختناق به وجود آورده است .
وی همچنین بیان داشت: قرائن و شواهدی وجود دارد که جریان و کشتار شیعیان نیجریه نیز با دخالت مثلث آمریکا،صهیونیسم و آل سعود انجام شده و زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را دستگیر و روانه زندان کرده اند.
وی تاکید کرد : با عالم کشی که عربستان آغاز کرده نباید کوچکترین غفلتی را آزادیخواهان و حقوقدانان جهان انجام دهند؛ کشتن علما در بحرین و نیجریه هم با شرایطی که رهبران شیعه را زندانی کرده اند تکرار می شود .
امام جمعه تبریز گفت : اگر پیش از این مجامع جهانی و دیگران در وقایع بحرین عکس العمل مناسبی از خود نشان می دادند، امروز شاهد وقایع بدتر و فجایع یمن نبودیم .
آیت الله شبستری همچنین خواست تا دولت در روابط دیپلماتیک خود با عربستان تجدید نظر کند .
در این تجمع دانشگاهیان آذربایجان شرقی ،روسا، استادان و دانشجویان دانشگاه تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی ،پیام نور و علمی و کاربردی تبریز شرکت داشتند و با صدور بیانیه ای اعدام آیت الله نمر را محکوم کردند .
سیاسی 94/10/14

کدخبر110439

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.