آیرال خبر،سعید شبستری، با اشاره به اهمیت بحث انتخابات در شرایط کنونی کشور، اظهار داشت: امروز دولتی بر سر کار است که به دنبال ایجاد آرامش و حل مشکلات اقتصادی مردم است و باید شرایطی فراهم کنیم که این آرامش حفظ شود.

به گزارش آیرال خبر،وی با بیان این که فضای انتخابات باید فضایی رقابتی و سالم باشد، افزود: حل مشکلات جامعه کار یکی دو روز نیست و باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود، بنابراین فضای انتخابات نباید بهانه‌ای برای تخریب دولت، سیاه‌نمایی و اظهار سخنان نادرست باشد.

شبستری با اشاره به این که برخی از کاندیداها هزینه‌های میلیاردی می‌کنند، افزود: مردم باید از خود بپرسند که این هزینه‌ها از کجا آمده و این افراد چه هدفی از ورود به مجلس دارند؟

وی خاطرنشان کرد: برخی از کاندیداها نیز در زمان تبلیغات وعده‌هایی می‌دهند که خارج از چارچوب قانون و فراتر از توان و اختیار آنهاست که مردم باید در این زمینه نیز هوشیار باشند.

شبستری تصریح کرد: مردم باید بدانند کسانی که به بهانه تبلیغ کارهای غیرقانونی انجام می‌دهند قصد خدمت ندارند و شایسته ورود به مجلس نیستند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان این که فعالیت‌های کاندیداها به دقت رصد می‌شود، گفت: تاکنون حداقل 4 هزار خبر انتخاباتی به مراجع ذی‌ربط ارسال شده و مواردی از تخلفات کاندیداها به دستگاه قضایی ارجاع شده و برخی از مسئولان و کاندیداها نیز تذکر گرفته‌اند.

وی با تاکید بر این که تمام تلاش مجریان انتخابات حفظ بی‌طرفی است، گفت: جایگاه حقوقی مجریان انتخابات اجازه نمی‌دهد که سلایق سیاسی را در انجام وظیفه دخالت دهند و ما موظفیم به مر قانون عمل کنیم.

شبستری با بیان این که تخریب افراد و برچسب‌زنی از نظر اخلاق انتخاباتی محکوم است، گفت: کاندیداها باید منافع جناحی و فردی را کنار گذاشته و منافع مردم را در نظر بگیرند، آنها باید برنامه‌ها و توانمندی‌های خود را ارایه کنند و از تخریب دیگر کاندیداها بپرهیزند.

وی در عین حال گفت: تایید صلاحیت کاندیداها به معنی این نیست که آنها مجاز به هر کاری هستند چرا که اگر مدرکی دال بر تخلف آنها حتی در روز انتخابات ارایه شود ممکن است در صلاحیت آنها تجدید نظر شود.

شبستری اظهار داشت: کاندیداها رضای خدا را در نظر بگیرند و مردم هم اگر احساس کنند کسی به قصد خدمت وارد این عرصه شده حتما به او کمک خواهند کرد.

وی گفت: امیدواریم مجلس آینده در شان نظام جمهوری اسلامی و مجلسی عقلانی، باتدبیر و بابرنامه بوده و در پی حل مشکلات مردم باشد باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین با ارایه گزارشی از روند اجرایی انتخابات، از برگزاری 18 جلسه ستاد انتخابات استان با 125 مصوبه خبر داد و گفت: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی بین ستاد انتخابات و هیات نظارت استان وجود دارد و همه دست‌اندرکاران برای انتخاباتی پرشور، قانونمند و سالم آماده‌اند.

وی با اشاره به پایان بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در هیات‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها متشکل از معتمدین و اقشار مختلف مردم به اضافه فرماندار و هیئت اداری، در مهلت تعیین شده صلاحیت داوطلبان را از نظر مدارک و استعلام از مراجع چهارگانه بررسی کردند.

شبستری گفت: از مجموع 623 نفر داوطلب نمایندگی مجلس در استان صلاحیت 32 نفر احراز نشده است.

وی، داشتن محکومیت قضایی، نامعتبر بودن مدرک تحصیلی، نداشتن صلاحیت سیاسی و وابستگی به گروه‌های منحله را از جمله دلایل عدم احراز صلاحیت این افراد ذکر کرد و گفت: هیئت‌های اجرایی بر اساس قانون و ادله و مدارک صلاحیت‌ها را بررسی کرده‌اند.

سیاسی 94/10/22

کدخبر110449

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.