گام دوم انقلاب

عضو کمیته علمی همایش ملی “شهر پایدار و گام دوم انقلاب” بر ضرورت توجه محققان و پژوهشگران علاقمند به شرکت در این همایش، به محورهای اشاره شده مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب تاکید کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، مسلم اورنگی با اشاره به محورها و محتوای بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب ابتدا نگاهی به ۴۰ سال نخست انقلاب داشته و آن را آسیب شناسی کرده و با پدیده دانستن انقلاب به شعارهای تحقق یافته و نیافته آن پرداخته اند.

استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در ادامه افزود: در گام دوم انقلاب به ۷ راهبرد و ۷ برکت انقلاب اسلامی اشاره شده که هر کدام نمودهای پیشرفت و توسعه شهری بوده و شعار ما می توانیم، اتکا به توان خود و جوانان و مشارکت مردمی و نمود آنها در پروژه های شهری و حضور شوراهای شهر از جمله این موارد است.

وی با اشاره به دیگر ابعاد گام دوم انقلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بخش دیگری در بررسی ۴۰ سال نخست انقلاب، حوزه خدمت رسانی و سلامت را مورد انتقاد قرار داده و تصریح کرده اند که در این حوزه ها با آنچه شعار داده ایم فاصله داریم و بر جابه جایی خدمت از مناطق مرفه به مناطق محروم تاکید کرده اند.

اورنگی با تاکید بر تمامی نکات مطرح شده در گام دوم انقلاب به عنوان اصول مدیریت شهری گفت: پژوهشگران این نکات را در مقالات خود مورد توجه قرار داده و به صورت کاربردی به آنها بپردازند.

عضو کمیته علمی همایش ملی “شهر پایدار و گام دوم انقلاب” تاکید کرد: استاندارهای پیشرفت و توسعه و ویژگی های یک شهر توسعه یافته پس از ۴۰ سال باید به صورت شفاف مشخص شود.

وی با بیان اینکه شهرداری خاکریز خدمت رسانی نظام جمهوری اسلامی بوده و موفقیت این نهاد می تواند در سایر نهادها نیز نمود داشته و تسری یابد و بر رضایتمندی شهروندان از نظام بسیار تاثیر گذار است، اظهار داشت: برای حرکت به سوی آینده ای روشن و امید بخش نیازمند الزاماتی هستیم که ضروریست به صورت روشن و شفاف تبیین شوند و این همایش با همکاری اساتید و پژوهشگران می تواند به راهکارهای علمی و کاربردی دست یابد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.