IMG_9764.JPG

آیرال خبر- شهردار تبریز گفت: تمام محلاتی که به عنوان حاشیه شهر معرفی می شوند، محلات تبریز بوده و ساکنین آن محلات شهروند تبریز هستند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در برنامه تلویزیونی مطالبه با بیان اینکه از نظر شهرداری محلاتی که در جامعه به عنوان حاشیه شهر محسوب می شوند، محلات تبریز هستند و ساکنین این محلات شهروند تبریز، گفت: از دیدگاه ما این افراد بدلیل اینکه در خانه هایی سکونت دارند که عمدتا سند قطعی ندارند و به صورت غیر رسمی و بدون مجوزهای لازم ساخته شده اند، به عنوان سکونت گاه های غیررسمی نامیده می شوند.

او با اشاره به اینکه راهکار حل موضوع سکونت گاه های غیرمجاز یک روش علمی و جهانی دارد، اظهار داشت: تنها متولی حل مسئله سکونت گاه های غیرمجاز شهرداری نیست و بر اساس سند بازآفرینی شهری، شهرداری موظف به ساماندهی و مسیرگشایی در این محلات است و در مسئله ساخت مسکن و جابجایی ساکنین شهرداری مسئولیت ندارد.

شهردار تبریز کارهای زیربنایی را بر اساس سند بازآفرینی وظیفه دولت دانست و تصریح کرد: بسیاری از زمین های سکونت گاه های غیررسمی متعلق به دولت است، اگر دولت دنبال حل مشکل است این زمین ها را به شهروندان واگذار کند تا با درجاسازی مشکل این مناطق حل شود.

شهین باهر حل مشکلات مناطق کم برخوردار را اولویت شهرداری دانست و اظهارداشت: وضعیت مالی شهرداری همانند گذشته نیست و در صورتی که شهروندان با شهرداری همکاری کنند و آماده باشند به صورت غیرنقدی با شهرداری مصالحه کنند مسیرگشایی ها سریعتر انجام می شود.

او با بیان اینکه در برخی از مسیرها شهروندان حاضر به تهاتر با شهرداری نیستند، گفت: اگر این ساکنین آماده همکاری با ما باشند این مسیرهای نیمه کاره در سریعترین زمان ممکن تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه باید قبول کنیم وضعیت اقتصادی شهروندان نامناسب است، افزود: امروز در وضعیت جنگ اقتصادی هستیم و در این شرایط وضعیت اقتصادی شهروندان مناسب نیست و با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد درآمد شهرداری از مردم است؛ وضعیت مالی شهرداری هم مناسب نخواهد بود تا پروژه های بزرگ را به تنهایی انجام دهد.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شفافیت، راهکار اصلی برای اعتماد سازی بین شهروندان و شهرداری است؛ گفت: ما باید اعتمادی که شهروندان به شهرداری داشتند و در سالهای گذشته کمرنگ شده است را بازیابی کنیم.

شهین باهر با بیان اینکه در مناطق کم برخوردار شهر اقدامات ساماندهی انجام یافته است گفت: به منظور ساماندهی این مناطق، در کوچه های شیب دار بیش از سه کیلومتر پله گذاری شده است.

در ادامه این برنامه شهردار تبریز در خصوص واحدهای ساخته شده توسط شهرداری تبریز در مناطق کم برخوردار گفت: این واحدها نواقصی دارند که به پیمانکار ابلاغ شده است تا آنها را مرتفع کند.

او ادامه داد: به عنوان شهردار تبریز موظف هستم مشکلات تمام شهروندان این شهر را در هر جایی که باشد، حل کنم.

شهین باهر از کلنگ زنی برای ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در منطقه ارم برای جابجایی این افراد خبر داد و گفت: برای حل مشکلات شهروندان یک هبه ۲۰ میلیونی در شورای شهر تصویب شده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.