به گزارش آیرال خبر، جلسه امروز شورای شهر تبریز با حضور ۱۲ تن از اعضای شورای شهر در ساختمان عمارت برگزار شد. در ابتدای این جلسه شکور اکبرنژاد در خصوص مرخصی برخی از اعضای شورا اظهار داشت: تمام اعضای شورا مرخصی‌هایشان را اعلام کنند تا جلسات شورا تعطیل نشود، جلسه روز سه شنبه به علت مرخصی برخی اعضا برگزار نشد که موجب اعتراض برخی دوستان بود.جلسه امروز شورای شهر امروز با بررسی عملکرد شهرداری در سال ۹۷ پیگیری شد.

اعتراض نماینده فرمانداری به نحوه بررسی اعضای شورا

در ادامه بررسی ایرادات فرمانداری نسبت به تعرفه عوارض محلی مطرح شد که شهرام دبیری در این خصوص ابراز کرد: مبلغی که علی‌الحساب گرفته می‌شود قانونی است اما اگر برای تهیه نقشه ساختمانی اجباری وجود نداشته باشد، اگر بخواهند می‌توانند پرداخت کنند و یا نه و این موضوع دوگانگی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: باید تاکید شود که برای صدور پروانه مبلغ دریافت می‌شود اما دیگر برای تهیه نقشه مبلغی پرداخت نشود، همچنین ما نمی‌دانیم که چه مواردی در تعرفه عوارض محلی حذف شده و باید به شورای شهر اعلام کنید چه مواردی حذف شده است.

محمدفرج قلیزاده نیز در خصوص ایرادات فرمانداری عنوان کرد: باید بندی به تعرفه اضافه شود که اگر پروانه‌ای برای ساختمان بدون پارکینگ و فضای باز صادرشود نیز مبلغی برای پارکینگ گرفته می‌شود، رای متن وحدت رویه این است که عوارض را می‌توان ففط برای مجوز صادر شده دریافت کرد و باید بند متمم به آن اضافه کرد.

غلامحسین مسعودی ریحان نیز گفت: هیئت ارزیابی از کارکنان شهرداری هستند و به صورت اعمال نظر شخصی بر املاک و مغازه‌ها قیمت‌گذاری می‌کنند، پیشنهادم این است که این هیئت ارزیابی از کارشناسان دادگستری باشد نه کارکنان شهرداری.

محمد اشرف‌نیا نیز در رابطه با ایرادات فرمانداری نسبت به ماده ۱۰۰ ابراز کرد: وقتی داخل محدوده ساخت‌وساز انجام شود شامل ماده ۱۰۰ و در حیطه کار شهرداری می‌باشد اما در رابطه با فضای باز یا پارکینگ کسی نمی‌تواند عوارض دریافت کرد چون مغایرت با قانون دارد و ماده ۱۰۰ نمی‌تواند وارد بحث پارکینگ یا فضای باز شود.

در ادامه بنا شد که برخی ایرادات فرمانداری در جلسه‌ای دیگر بررسی شود که نماینده فرمانداری در اعتراض به اعضای شورای شهر گفت: اصلا مشخص نیست که چه کار انجام می‌شود و همه ایرادات همینطور باقی می‌ماند، اطلاعات و مشخصات روستاهای الحاقی به تبریز باید هرچه سریعتر به فرمانداری ارسال شود.

بهشتی: شهرداری به ما اطلاعات غلط داده است

در ادامه محمدباقر بهشتی در بررسی بودجه سال ۹۸ عنوان کرد: مرکز پژوهش‌های شورا بودجه را با نگاه تکمیل پروژ‌ه‌های عمرانی و توسعه آن جمع‌بندی کرده اما اشکالات اساسی در آن وجود دارد، آیتمی که به ما داده‌اند پیام بودجه است و نه اطلاعات اساسی بودجه، همان اطلاعات محدودی هم که داده‌اند غلط است.

وی ادامه داد: طبق اعلام شهرداری، ۹۲۰ نفر کارمند، ۱۵۶۰ کارگر،۳۴۷ کار معین و در کل ۳۲۰۹ نفر در این سازمان جز کارکنان هستند در حالیکه این اطلاعات غلط است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا توضیح داد: دست‌هایی در شهرداری وجود دارد که شهرداری و شورا را به بازیچه گرفته‌اند، اگر اطلاعات درست داده نشود بررسی بودجه باید متوقف شود.

وی ادامه داد: برای نوشتن بودجه ۹۸ و بررسی آن باید مشخص شود که چه تعداد کارمند در شهرداری حضور دارند و ماهیانه چه مقدار حقوق می‌گیرند چون آماری که در سالهای مختلف داده شده متفاوت است.

ایرج شهین‌باهر در پاسخ به بهشتی عنوان کرد: این دومین بودجه من در شهرداری و ششمین بودجه در شوراست اما نمی‌فهمم اینکه چه کسی در کجا کار می‌کند چه ربطی به تکمیل بودجه دارد، مسائل غیر مربوط را که برخی می‌خواهند بدانند را به بودجه ربط ندهیم.

وی ادامه داد: شهر اصفهان هفته گذشته بررسی بودجه خود را تمام کرد اما همچنان بودجه ما پا در هواست اگر مانند سال ۹۷ بودجه برای اردیبهشت ماه باقی بماند، هیچ پروژه‌ عمرانی انجام نمی‌شود.

شهردار تبریز در واکنش به برخی صحبت‌ها در خصوص تعجیل در بررسی بودجه نیز گفت: من عجله‌ای برای تصویب بودجه ندارم بلکه می‌خواهم که طبق قانون پیش برویم همانطور که ما در وقت قانونی بودجه را تحویل داده‌ایم شما هم در وقت قانونی آن را انجام دهید تا بتوانیم پروژه‌های عمرانی را شروع کنیم، این درست نیست که بگویید می‌خواهیم بودجه ماست مالی شود.

مسعودی‌ریحان نیز در واکنش مسعودی ریحان به از کار افتادن مانیتورهای شورا در هفته گذشته ابراز داشت: جالب است که هفته گذشته مانیتورهای شورا از کار افتاد و بعد از اینکه گزارش عملکرد شهرداری کنار گذاشته شد با معجزه مانیتور به کار افتاد.

وی ادامه داد: اینها را می‌گویم که بدانید اعضای شورا هم می‌دانند که چه خبر است!وقتی خبرنگاران از ما می‌خواهند که دو خط از عملکرد شورا را بگوییم حرفی نداریم چون چیزی نمی‌دانیم، گزارش عملکرد شهرداری را به شورا بدهید.

محرم محمدزاده نیز در تذکری تاکید کرد: مشخص نیست شرکت همشهری با چه کسی همدست است و یا چه کسی از آن حمایت می‌کند که یک برگ اطلاعات به ما نمی‌دهد، میلیاردها پول در این شرکت جابجا می‌شود و اگر اطلاعات را به ما ندهند جور دیگری برخورد خواهیم کرد.

وی خطاب به رئیس شورا عنوان کرد: آقای اکبرنژاد مردم فقط شما پنج نفر هیئت رئیسه را انتخاب نکرده‌اند که سرخود اتوماسیون ما را قطع کرده‌اید، اتوماسیون اعضای شورا را تا پایان هفته وصل کنید در غیر این صورت برخورد دیگری می‌کنیم.

عضو شورای شهر گفت: سازمان‌های دیگر میلیاردی به شهرداری بدهکار هستند و در آستانه عید این طلب‌ها را وصول کنید تا پول کارگران پرداخت کنیم و به جای قطع اتوماسیون به این مساله فکر کنید.

اندیش: میدان آذربایجان ننگین‌ترین پروژه آذربایجان است

اندیش در پاسخ به محمدزاده خاطرنشان کرد: هر مکاتبه‌ای که توسط شورا صورت می‌گیرد باید به امضای رئیس برسد، اتوماسیون کسی قطع نشده و تنها باید مکاتبات به امضای رئیس برسد زیرا مکاتبه شخصی معنی ندارد.

نائب‌رئیس شورا در خصوص پروژه میدان آذربایجان گفت: میدان آذربایجان ننگین‌ترین پروژه استان است اینکه می‌گویند نقشه مصوب اجرا شده است باید مشخص شود که این نقشه همان طرحی بود که در مسابقات برنده شد یا نقشه‌ای که توسط یکی از معاونین وقت زیر نویس شده و به شرکت دیگری تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌ی آذربایجان با هزینه میلیاردی کار شده اما ترافیک آن منطقه همچنان پابرجاست، شهرداری پاسخ دهد که چه اتفاقی در این پروژه رخ داده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.