آیرال خبر،رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان مراغه از آغاز پروژه محوطه سازی حریم دو گنبد مدور و کبود مراغه پس از سالها انتظار مردم شهرستان خبر داد.
به گزارش آیرال خبر،طالبی با بیان اینکه پروژه محوطه سازی و ساماندهی حریم گنبدهای مدور و کبود مراغه به دلیل پاره¬ای مسائل با وقفه¬ای چندین ساله آغاز شده است افزود: این پروژه ارزشمند با حمایت مدیریت شهری و تحت نظارت اداره میراث فرهنگی شهرستان مراغه توسط شرکت عمران بهساز مراغه اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه مطالعات این پروژه توسط اداره میراث فرهنگی مراغه انجام شده است گفت: طرح محوطه برگرفته از عناصر و جزییات تزئینات بکار رفته در بنای گنبدهای کبود و مدور مراغه است.
وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی پروژه با رعایت تمام اصول و ضوابط حفاظتی و امنیتی بناهای تاریخی انجام خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مراغه در تشریح پروژه محوطه سازی گنبدهای مدور و کبود اظهار داشت: ایجاد مسیر دسترسی مناسب برای سهولت بازدید گردشگران و ساماندهی و آزاد سازی محوطه از عمده اهداف این پروژه بوده است.
وی افزود: پروژه محوطه سازی گنبدهای کبود و مدور با اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان در مساحت 5000 متر مربع آغاز شده است و امید می رود در صورت شرایط مناسب اقلیمی تا آغاز فصل گردشگری سال آتی شاهد بهره برداری از آن باشیم.

گفتنی است شهر مراغه در فاصله 140 کیلومتری جنوب تبریز قرار گرفته است و با داشتن قدمت بيش از دو هزار سال به واسطه برج مقبره ها، اماکن و ابنيه هاي تاريخي منحصر به فرد به جای مانده از تمدن قبل و بعد از دوره اسلامي به¬ويژه از دوره سلجوقي و ايلخاني مقصد ويژه¬ای براي سفر گردشگران است.

فرهنگی 94/8/4

کدخبر110307

خبرنگار125
انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.