آیرال خبر،رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اگر محکومیتی برای فرد قطعی شده ولی غیرموثر باشد، مانع از نامزدی فرد نخواهد شد، گفت: در قانون به صورت کامل محکومیت‌های موثر مشخص و تعیین شده است.

به گزارش آیرال خبر،حکمتعلی مظفری اظهار کرد: تمام کاندیداهای شورای شهر، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و هر نوع انتخابات دیگر با ملاک داشتن سابقه محکومیت موثر کیفری نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه اگر محکومیتی برای فرد قطعی شده ولی غیرموثر باشد، مانع از نامزدی فرد نخواهد شد، افزود: در قانون به صورت کامل محکومیت‌های موثر مشخص و تعیین شده است.

رئیس دادگستری استان خاطرنشان کرد: اگر افرادی که در شهرداری تعلیق شده‌اند، در انتخابات شورای شهر شرکت کنند، تشخیص و اجازه شرکت بر عهده هیأت اجرایی و نظارت است.

وی افزود: این افراد از فعالیت در امور اجرایی معلق شده‌اند ولی تشخیص صلاحیت آنها توسط هیأت اجرای مشخص می‌شود.

مظفری با اشاره به اینکه از نظر قانونی دادگستری استان فقط وظیفه ابلاغ حکم تعلیقی این افراد را دارد، گفت: پرونده افرادی که عنوان شده با حکم تعلیقی درانتخابات شورای شهر شرکت کرده‌اند به هیأت نظارت ابلاغ خواهد شد تا اطلاع کافی از اینکه این افراد حکم کیفری موثر نداشته ولی معلق از خدمت شده‌اند، داده شود و این به آن معنی نیست که معلق از نامزدی هم شده‌اند.
کدخبر110944
انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.