مسعود حسن نژاد

مدیر بحران شهرداری تبریز از برگزاری مانور بررسی و ارزیابی میزان آمادگی شهرداری تبریز در برابر خطر زلزله خبر داد.

به گزارش آیرال خبر، مسعود حسن نژاد در گفتگو با شهریار با اعلام این خبر اظهار داشت:‌ هدف از برگزاری مانور ارزیابی میزان آمادگی مجموعه شهرداری تبریز در مقابله با حوادث و سوانح طبیعی است که این مانور یک کار گروهی بوده و با مشارکت سایر سازمان های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تبریز برگزار می شود.

او با تاکید بر اینکه  این مانور به دستور شهردار تبریز صورت خواهد گرفت، افزود: چندین جلسه برای هماهنگی برگزاری این مانور و با حضور دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران برگزار شده است.

حسن نژاد با اشاره به اینکه این مانور در مناطق آسیب پذیر شهر برگزار خواهد شد، گفت: این مانور در پارک ارم و شبیه سازی با یک ناحیه شهری و کلیه امکانات شبیه سازی شده و میزان آمادگی شهرداری تبریز در برابر زلزله برگزاری می شود.

مدیر بحران شهرداری تبریز در خصوص جزئیات این مانور نیز گفت: مانور در دو نوع میدانی و دورمیزی برگزار می شود و به صورت میدانی و در محل شبیه سازی شده مانیتورینگ شده و فرماندهان مانور در اتاق شهردار به صورت دورمیزی عملیات مدیریت بحران و فرماندهی زلزله را انجام می دهند.

او افزود: برگزاری مانورهای مختلف می تواند آمادگی و  میزان کارایی تجهیزات و منابع انسانی در مواجهه با بلایای طبیعی را سنجش کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.