حمیدی

آیرال خبر- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، آموزش مدیریت و مدیر پروری را یکی از اهداف مهم در موضوع شهرداران مدارس عنوان کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام احمد حمیدی در جلسه مشترک با شهرداران مدارس که همزمان با روز شهردار برگزار شد، اظهار داشت: طی تفاهم نامه ای که بین شهرداری تبریز و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امضا شده فعالیت های مشترکی هدف گذاری شده که یکی از آنها موضوع شهرداران مدارس است.

حجت‌الاسلام حمیدی آموزش کار جمعی را یکی از برنامه‌ها برای شهرداران مدارس عنوان کرده و افزود: شهردار مدرسه فرصتی است تا مسئولیت پذیرفتن و مدیریت برای دانش آموزان آموزش داده شود و از این طریق بتوانند در فعالیت‌های مدنی مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: ما کار فردی را به خوبی انجام می‌دهیم ولی برای کار گروهی آموزش ندیده‌ایم و اقدامات گروهی ما خروجی چندانی ندارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: باید یاد بگیریم چطور اختلاف سلیقه‌ها را تحمل کرده و برای هدف مشترک کار کنیم.

حجت‌الاسلام حمیدی خطاب به شهرداران مدارس با تاکید بر اینکه آینده نظام و مدیران جامعه شما هستید، اظهار داشت: شهرداری مدرسه فرصتی است تا مدیریت را تجربه کنید و با ساختارهای شهرداری آشنا شوید و از این طریق در آینده مشکلات شهری نیز راحت‌تر حل می‌شود.

وی آموزش های شهروندی را در کاهش هزینه های جاری ثمربخش خوانده و گفت: هم اکنون سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد برای جمع آوری پسماند هزینه می شود چراکه آموزش برای تفکیک زباله ندیده‌ایم در حالی که با آموزش صحیح می‌توان این هزینه‌ها را کاهش داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از ۵۴ محور آموزش شهروندی خبر داده و افزود: اگر این هزینه ها کاهش یابد می‌توان از این بودجه در نقاط دیگری برای عمران و آبادی هزینه کرد؛ به طور مثال سرانه فضای سبز با مشارکت شما افزایش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام حمیدی یادآور شد: در مقوله آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن هیچ نهادی قدرتمندتر از آموزش و پرورش نیست ک در این خصوص آموزش دهی و آگاهی دهی توسط شما خواهد بود.

وی از تدوین کتابچه های آموزش شهروندی با مشارکت شهرداری تبریز و آموزش و پرورش استان خبر داده و گفت: این کتابچه‌ها برای هر پایه تحصیلی با موضوع آموزش شهروندی در ۹ محور و ۵۴ سرفصل تدوین شده و در نمایشگاه مدیریت شهری بندرعباس به طور ملی رونمایی شد و پس از نوروز ۹۸ نیز در تبریز رونمایی می شود.

 معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز همچنین تصریح کرد: به همین منظور ۲۶ جلد کتاب آماده شده که ۱۳ جلد برای پایه های تحصیلی و ۱۳ جلد نیز برای مربیان و تسهیل گران آموزشی است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.