درختکاری منطقه 6

آیرال خبر- شهرداری منطقه ۶ در اقدامی ابتکاری به منظور فرهنگسازی و حفظ محیط زیست با همکاری مدارس شمالغرب تبریز اقدام به درختکاری در پارک رضوان کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار و شهرداری منطقه ۶ تبریز، سامان احمدزاده شهردار این منطقه با بیان اینکه درختکاری و حفظ و احیای فضای سبز در بیشتر کشورهای دنیا به امری نهادینه و فرهنگی عمومی تبدیل شده است، گفت: درختکاری در کشور ما نیز دارای پیشینه ای عمیق بوده و نشان از علایق ملی و سنت تاریخی مردم ایران باستان دارد، چنانکه تاریخ ثبت کرده ایرانیان باستان با برگزاری جشن های خاصی به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند.
وی افزود: در کشور ما مردم ۱۵ اسفند هر سال در روز درختکاری با حضور در پارک ها، جنگل ها و اقصی نقاط شهر و اقدام به کاشت نهال های جوان به استقبال سال نو می روند.
احمدزاده عنوان کرد: دین مقدس اسلام نیز مسلمانان را به کاشت درخت تشویق کرده، بعضی از معصومان (ع) نیز به این امر اشتغال داشتند و حضرت علی (ع) در مدینه باغ های خرمای فراوانی به وجود آورده و بیشتر آنها را در راه خدا وقف کردند.
وی ادامه داد: در جوامع صنعتی امروز درختان نقش مهم تری در زندگی بشر دارند و بر تک تک ما وظیفه است تا در حفظ و نگهداری این منابع ارزشمند حیاتی تلاش کنیم. بدون مشارکت و حضور فعال عموم شهروندان، حفظ، احیا و توسعه فضای سبز امکانپذیر نخواهد بود.
شهردار منطقه ۶ اظهار کرد: به دلیل قرار داشتن حوزه منطقه ۶ شهرداری تبریز در مسیر ورودی سه پایانه ریلی، هوایی و زمینی و آغاز فصل گردشگری بر اساس سیاست های کلی شهرداری کلانشهر تبریز و دستور شهردار محترم تبریز به منظور توسعه سرانه فضای سبز منطقه ای فضاسازی مناسب شهری و ایجاد زمینه های رفاه شهروندان در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: به دلیل موقعیت ویژه شهرداری منطقه ۶ تبریز در غرب تبریز و مسیر ورودی گردشگران به شهر، این منطقه به منظور آماده سازی و استقبال شایسته از میهمانان و گردشگران نوروزی و با هدف ایجاد شهری سرسبز و پر از گل و گیاه، عملیات کاشت درختان و اجرای نهضت درختکاری را به انجام رساند.
شهردار منطقه ۶ تبریز امروز با همراهی جمعی از معاونان و مدیران این مجموعه با حضور در پارک رضوان، در کنار کودکان فرهنگسرای رضوان و دانش آموزان مدرسه زر سارا، مدرسه باهنر و کلاس نشاط فرهنگسرای رضوان اقدام به درختکاری در این پارک  کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.