نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بسیج را ابتکار بی‌نظیر امام و انقلاب برای مقابله با تهدیدات و توطئه‌ها و تبدیل آن به فرصت دانست و گفت: مردم در اتفاقات اخیر عظمت و قدرت خود را نشان دادند.

به گزارش آیرال خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید نمایندگانی مانند شهید مدرس را انتخاب و به مجلس برسانیم، اهمیت نمایندگی مردم را برشمرد و اظهار داشت: دین‌شناسی عمیق شهید مدرس و شناخت نفوذی‌های دشمن، ساده‌زیستی، مردم‌داری، شهادت‌طلبی، وارستگی از تعلقات دنیوی و عدم تغییر اخلاق وی قبل و بعد از نمایندگی از ویژگی‌های شهید مدرس بود که باید نمایندگانی انتخاب کنیم که بیشترین ویژگی‌های شهید مدرس را دارا باشند.

وی افتتاح دیرهنگام و بعد از 20 سال راه آهن میانه-تبریز تا بستان‌آباد را یادآور شد و گفت: علی رغم دیرهنگامی، از افتتاح این پروژه مهم تقدیر می‌کنیم و امیدوارم بر اساس دستور رئیس جمهور و وعده ایشان، این خط آهن به‌زودی از بستان آباد به تبریز برسد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی روز نیروی دریایی ارتش را تبریک گفت و افزود: روز نیروی دریایی یادآور عملیات بزرگ مروارید در اوایل دفاع مقدس است که در 7  آذر 59 جان بر کفان نیروی دریایی با تسخیر و انهدام سکوهای نفتی البکر و الامیه، طومار نیروی دریایی عراق را تا پایان جنگ در هم پیچید و تا پایان جنگ دشمن بعثی نتوانست در دریا سرپا بایستد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه امروز نیروی دریایی ارتش، نیروی راهبردی جمهوری اسلامی است که تنها یک نیروی نظامی نیست، ابراز داشت: نیروی دریایی یک نیروی بین‌المللی است و در دریا حرف زیادی برای گفتن دارد چرا که در اقتصاد کشور و مبارزه با دزدان دریایی تلاش‌های زیادی داشت که ساخت زیردریایی و ناو جنگی در نیروی دریایی هم توان بالای متخصصان جوان و افسران نیروی دریایی را نشان داد.

وی دیدار پرشور بسیجیان با مقام معظم رهبری را یادآور شد و افزود: مقام معظم رهبری از مردم قهرمان ایران تقدیر کرده و از حرکت مردم تبریز به صورت ویژه یاد کردند.

آل‌هاشم افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار دو نکته مهم را مطرح کردند، یکی اینکه این اتفاقات اخیر توطئه بزرگ استکبار جهانی با هزینه هنگفت دشمنان بود، دوم اینکه ملت بزرگ ایران در راهپیمایی های حماسی این توطئه را نابود کردند.

وی بسیج را ابتکار بی‌نظیر امام و انقلاب برای مقابله با تهدیدات و توطئه‌ها و تبدیل آن به فرصت دانست و خاطرنشان کرد: از هر صنف و قشری در بسیج حضور دارد ضمن اینکه تفکر بسیجی به خارج از مرزها هم نفوذ کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مردم ما در اتفاقات اخیر ثابت کردند که با عظمت و قدرتمند هستند ابراز داشت: اگر چه نیروهای نظامی کار خود را انجام دادند، کاری که مردم از زنجان و تبریز تا تهران و برخی روستاها انجام دادند، کار بسیار بزرگی بود. ما از توجه مقام معظم رهبری به مردم تبریز تشکر می‌کنیم و شهد شیرین عنایت مقام معظم رهبری بر مردم آذربایجان را هم تبریک می‌گوییم.

وی با بیان اینکه مردم تبریز و آذربایجان وفاداری خود را به نظام و آرمان های انقلاب اعلام کردند، گفت: ما هم با صدای بلند اعلام می‌کنیم که «آذربایجان جانباز خامنه ای دن آیریلماز»، «آذربایجان اویاقدی انقلابا دایاخدی».

آل‌هاشم با تبریک هفته بسیج، توصیه هایی به بسیجیان کرد و گفت: بسیجیان ارتباط با مساجد را زیاد کنند و همچنین خدمات بسیج به مردم بیان شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه از این هفته مانند تذکر هفتگی انتخاباتی، یک تذکر هم در مورد گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب بیان خواهم کرد، گفت: رسانه‌ها مهمترین ابزار گفتمان‌سازی محسوب می‌شوند و برای گفتمان‌سازی این بیانیه باید به کارهای رسانه‌ای و هنری توجه جدی صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کیاست رهبر انقلاب در دهه اخیر، از یک حرکت فاجعه بار در زمینه رشد جمعیت جلوگیری کرد، ادامه داد: رهبری در هشدار مهمی در سال 91، سیاست‌های جمعیتی کشور را اشتباه دانستند و فرزندآوری را جز مطالباتشان مطرح کردند. متاسفانه از سال 95 عناصری مشکوک و نفوذی به نام پژوهشگر و محقق با دستکاری در آمارها حرکت کشور را در رشد جمعیت رو به جلو نشان دادند تا بر غفلت فراگیر مسئولان و مردم با اعتماد بی‌جا به این آمارسازی‌ها، جمعیت کشور رو به پیری برود و ایران اسلامی با فاجعه کاهش جمعیت جوان روبه‌رو شود.

آل‌هاشم افزود: رهبر بصیر انقلاب اسلامی با پیگیری و رصد هوشمندانه این اقدامات فاجعه بار را نخستین تز برای تحرکات مشکوک دانستند و در مورد آن تردید کرده و مدیران را به بازنگری فرا خواندند. لذا لازم است دولت و سایر دستگاه‌ها با بازنگری و تصحیح قوانین و فراهم‌سازی ساز و کار مناسب، زمینه رشد جمعیت را فراهم کنند تا اقتدار ایران اسلامی افزایش یابد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.