آیرال خبر،عضو شورای شهر تبریز گفت: در شورای شهر می‌بینیم که به دلیل عدم شفافیت وظایف و نبود ضمانت اجرایی، به شورای شهرداری تبدیل‌شده‌ایم که در این حوزه نیز وظایف مشخص نیست و مرز دخالت و نظارت اعضا در این حوزه معین و مشخص نیست.
به گزارش آیرال خبر،از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایران آهور در نشست تخصصی و تحلیلی جوانب حقوقی انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز با عنوان «بازسازی ساختار حقوقی شورای شهر تبریز» اظهار داشت: در انتخابات شوراهای شهر، قانون شرایطی کلی برای ثبت‌نام و وظایفی را پس از انتخاب آنان مشخص کرده است که امکان اجرای دقیق این وظایف در طول مدت نمایندگی مردم می‌تواند مسائلی را به‌صورت اجرایی با خود به همراه داشته باشد.

این عضو شورا با اشاره به این‌که فردی که تعهد واقعی داشته باشد، بدون داشتن تخصص وارد عرصه انتخابات نخواهد شد، تصریح کرد: به نظرم این مسئله مهمی است که قوانین روی این شاخص تعهد در کنار تخصص تأکید لازم وجود داشته باشد.

وی افزود: در شورای شهر می‌بینیم که به دلیل عدم شفافیت وظایف و نبود ضمانت اجرایی، به شورای شهرداری تبدیل‌شده‌ایم که در این حوزه نیز وظایف و مرز دخالت و نظارت اعضا معین و مشخص نیست و بهتر است در بخش قوانین این موضوع نیز اصلاحاتی انجام شود.

آهور متذکر شد: از سوی دیگر ضرورت وجود مرکزی به‌عنوان مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز، به‌شدت احساس می‌شود و خلأ وجود مرکزی علمی همراه با پژوهش‌های مستند وجود دارد و این‌ها آسیب‌هایی است که باید روی آنان بحث کنیم.

اجتماعی 95/4/27

کدخبر110780

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.