تبریز

آیرال خبر- شهردار منطقه ۲ تبریز از مرمت و بازسازی مسیر جاده ائل گلی خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، باقر خوشنواز گفت: اصلاح مسیرهای دوچرخه سواری عاملی برای ترغیب شهروندان برای استفاده ازاین وسیله است.

شهردار منطقه ۲ تبریز با اشاره به مرمت و بازسازی مسیر جاده ائل گلی گفت: مطالعات کارشناسی برای بازسازی این مسیر که قدیمی ترین مسیر دوچرخه سواری در تبریز است صورت گرفته است.

وی هزینه اجرایی این پروژه را مبلغی بالغ بر دو میلیارد ریال پیش بینی کرده و تاکید کرد: پس از مشخص شدن پیمانکار، این پروژه با همکاری معاونت خدمات شهری منطقه دو اجرایی خواهد شد

شهردار منطقه دو ایجاد مسیر دوچرخه سواری را از اهداف جامع طرح ترافیک این منطقه بر شمرد.

وی با اشاره به اینکه چند وقتی است که پویش سه شنبه های بدون خودرو در کشور فعالیت خود را با هدف کاهش آلودگی هوا از طریق کاهش استفاده از خودروهای شخصی و حرکت به سمت استفاده از دوچرخه توسط دوستداران محیط زیست و مسئولان شهری آغاز کرده، ادامه داد: در شهر تبریز نیز این پویش با ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری فعال است و بسیاری از مسئولان در روزهای سه شنبه بدون خودروهای شخصی و با دوچرخه و یا وسایل حمل و نقل عمومی به محل کار خود مراجعه می کنند.

شهردار منطقه دو توجه به حمل و نقل انسان گرا همچون پیاده روی و دوچرخه سواری را راهکار خروج از شرایط پیچیده فعلی معرفی کرده  و اظهار داشت: این روش، میتواند در سهولت عبور و مرور شهروندان، کاهش آلودگی هوا و مشکلات مخرب زیست محیطی بسیار موثر باشد.

خوشنواز ترغیب شهروندان برای استفاده از دوچرخه را از دیگر موارد مهم در راستای ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک عنوان کرده و افزود: طراحی مسیر های دوچرخه سواری نیازمند رعایت برخی معیارها همچون  ایمنی مسیر ، پیوستگی مسیر ، زیبایی و وضوح مسیر، سیستم اطلاع رسانی، رعایت معیارهای مرتبط با مکان های تفریحی مسیر و مکان یابی مناسب برای احداث پارکینگ دوچرخه دانست.

وی گفت: مشخص است که رعایت معیارهای اشاره شده در طراحی مسیر های دوچرخه سواری و برنامه ریزی در جهت بر طرف کردن موانع موجود در استفاده از دوچرخه در محیط های شهری، موجب افزایش وگسترش استفاده از دوچرخه و تشویق به امر دوچرخه سواری خواهد شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.