مرکز پژوهش های شورا

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز، اصلی ترین کارکرد این مرکز را بازوی علمی برای شورای شهر عنوان کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمدباقر بهشتی در دیدار با روسای کمیسیون های برنامه و بودجه و عمران، حمل و نقل و ترافیک مشهد با بیان این مطلب اظهار داشت: شورای شهر تبریز تصمیم گیری‌های مختلف خود را به مرکز پژوهش‌ها ارجاع می‌دهد تا کار دقیق کارشناسی در آن خصوص انجام شود.

بهشتی همچنین مرکز پژوهش‌های شورای شهر و شهرداری تبریز را مشاور علمی شورا دانسته و افزود: این مرکز پژوهش ها همانند مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی است که هر لایحه و طرحی را برای بررسی بیشتر به کمیسیون ها و مرکز پژوهشها ارجاع می شود.

وی ادامه داد: نخستین اقدام ما در این مرکز بررسی دقیق لایحه بودجه ۱۳۹۸ به شمار می رفت که شهرداری ۳۰ دی ماه سال گذشته آن را تقدیم شورا کرده بود و سپس شورا نیز این لایحه بودجه را به مرکز پژوهش‌های شورا ارجاع داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز این اقدام را نشان دهنده اعتماد اعضای شورای شهر به مرکز پژوهش‌ها دانسته و گفت: پژوهش یعنی آرام و با دقت پیش رفت؛ یعنی این موضوع مثل پروژه‌های عمرانی نیست که بگوییم در این مدت آسفالت‌ریزی انجام شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز همچنین خاطرنشان کرد: در این مرکز با همکاری دانشگاهها و اساتید دانشگاهی، مطالعات و پژوهش‌های متعدد در زمینه شهر تبریز انجام می‌شود.

بهشتی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم برای تبریز برنامه‌ای بنویسیم باید اسناد فرادستی را مد نظر قرار دهیم، اظهار داشت: سال ۱۳۸۲ برای کشور یک چشم انداز ۲۰ ساله تهیه شد که شامل ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۴ است. به این معنا که ما جای فکر کردن به ۵ سال به ۲۰ سال فکر می‌کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز تهیه و تدوین چشم انداز ۱۲ ساله شهرداری تبریز را اقدامی مهم و ثمربخش برای آینده شهر عنوان کرد.

محمدباقر بهشتی با بیان این مطلب اظهار داشت: کلیات این چشم انداز پس از برگزاری جلسات متعدد بین شورا و شهرداری، سازمان‌ها و نهادهای دیگر و صاحب نظران شهری تصویب شد.

بهشتی با اشاره به جزئیات این چشم انداز ۱۲ ساله، گفت: این چشم انداز در سال ۹۷ با همکاری شورا و شهرداری تبریز تهیه شده است که از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و تا ۱۴۰۹ به اتمام می‌رسد.

وی موضوع آینده نگری برای تبریز را از نکات مورد توجه در این چشم انداز عنوان کرده و افزود: در این چشم انداز مشخص شده که برای تبریز در ۱۴۰۹ چه اتفاقی رخ می دهد و پیش بینی ما از آینده تبریز به چه صورت است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز همچنین ادامه داد: در قالب این چشم انداز باید برنامه ۵ ساله‌ای تدوین می‌شد که افق این برنامه نیز از ۱۳۹۸ شروع و ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

بهشتی با اشاره به اینکه امسال نخستین سال از برنامه پنج ساله است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم شهرداری تبریز همیشه برنامه ۵ ساله داشته باشد. این اقدام هم اکنون  آغاز شده و در صورت پیشبرد هر چه بیشتر می تواند خدمات مهمی برای شهر به  همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه لایحه بودجه ۹۸ به مراتب کیفی تر از لایحه بودجه ۹۷ است، اظهار داشت: به مرور زمان سعی داریم لوایح بودجه یا بودجه مصوب بهتر از قبل باشد.

عضو شورای شهر تبریز، کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر را بازوی تخصصی برنامه‌ریزی و بودجه ریزی شورای شهر دانسته و گفت: تمام لوایحی که به شهرداری می‌آید و به خصوص آن موضوعاتی که مربوط به بودجه ریزی و برنامه ریزی است همه به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شده و بررسی کارشناسی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بودجه تبریز ۲۶۶۸ میلیارد تومان به تصویب رسیده است گفت: سقف هزینه های جاری سال ۹۸ را  ۱۳۳۰ میلیارد تومان و هزینه عمرانی را ۱۳۳۸ میلیارد تومان تعیین شده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.