امجدی

مسیرگشایی امتداد خیابان خلیلی به میدان معلم به عنوان یکی از مسیرهای مصوب در طرح تفصیلی شهرداری منطقه ۴ تبریز تا پایان مرداد ۹۸ به بهره برداری می رسد.

به گزارش آیرال خبر، اکبر امجد شهردار منطقه ۴ تبریز امروز در جریان بازدید از پروژه مسیرگشایی امتداد خیابان خلیلی به میدان معلم در گفتگو با خبرنگار شهریار با بیان مطلب فوق، گفت: امتداد خیابان خلیلی به میدان معلم یکی از مسیرهای مصوب در طرح تفصیلی شهرداری منطقه ۴ و جزو مسیرهای اولویت دار جهت اجرا در سال ۹۷ و ۹۸ بود که توسط شهرداری منطقه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: طول این مسیر ۵۰۰ متر و عرض آن ۱۸ متر است و ۱۸ خانه مسکونی  در این مسیر واقع شده بود که تا امروز ۱۳ خانه تملک، آزادسازی و تخریب شده و سه خانه در مسیر مانده که در مرحله توافق نهایی برای تملک هستیم تا این مسیر در حداقل زمان ممکن افتتاح شود.

امجد با اشاره به پیشرفت عملیات عمرانی و اعتبار هزینه شده برای این پروژه، عنوان کرد: نزدیک به ۸۰ درصد این مسیر آماده آسفالت ریزی است و ۲۰ درصد باقی مانده مربوط به خانه های باقی مانده است که به زودی تملک آنها انجام می شود. ۱۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان برای تملک و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای پروژه های عمرانی این مسیر هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مسیر امتداد خیابان خلیلی به میدان معلم، مرداد سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد، گفت: نقش این مسیر هم در ترافیک منطقه و هم در نوسازی بافت ناکارآمد فرسوده شهری در این منطقه مهم است و در ارزش افزوده و ایجاد درآمد پایدار برای توسعه شهر نیز تاثیر مثبت دارد.

شهردار منطقه ۴ تبریز یادآور شد: به جهت اینکه شهرداری منطقه ۴ جزو بافت فرسوده و قدیمی شهر تبریز به شمار می رود، ۱۸ مسیر در طرح تفصیلی برای بازگشایی پیش بینی شده است و پس از مسیرگشایی امتداد خیابان خلیلی به میدان معلم، فاز دوم خیابان ۱۸ متری شهید میلانی که جزو پروژه بازآفرینی فضای شهری است و صد درصد تملک شده و آزادسازی آن در مراحل نهایی است،  آماده افتتاح و بهره برداری می شود.

وی افزود: پس از این پروژه نیز مسیر امتداد میدان اهراب به برق لامع که یک خیابان ۲۴ متری است و در کریدور شمال به جنوب موثرترین مسیر ترافیکی فرامنطقه ای برای شهر تبریز است، در برنامه اجرایی منطقه قرار می گیرد.

امجد گفت: این سه مسیر یاد شده برای سال جاری مصوب شده و سعی می کنیم طبق برنامه عملیات اجرایی آن را در موعد مقرر تمام کنیم. البته غیر از سه مسیر یاد شده، پنج مسیر دیگر نیز جزو پروژه های مصوب منطقه برای سال ۹۸ است که تملک آنها نیز شروع شده و تا اوایل سال ۹۹ عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.