دیدار شهردار تبریز با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز

شهردار تبریز به مناسبت روز جهانی گردشگری پیامی صادر کرد.

به گزارش آیرال خبر، متن پیام شهردار تبریز به این شرح است:

سال هاست که کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به گردشگری نه به عنوان یک ابزار تفریحی بلکه به عنوان صنعت توجه می کنند و برنامه ریزی مدونی برای توسعه صنعت توریسم و در نتیجه اقتصاد پایدار دارند.

درست است که سهم کشور ما از این صنعت در قیاس با سایر کشورها ناچیز است اما باید کلانشهرها راهکارهایی برای بهره‌مندی از آن داشته باشند.

انتخاب شعار ” گردشگری و اشتغال، آینده بهتر برای همه” توسط سازمان جهانی گردشگری نشان از اهمیت شغل های مرتبط با گردشگری و تاثیری است که این صنعت بر اقتصاد میگذارد.

تبریز ۲۰۱۸ به عنوان نقطه آغاز تحول در حوزه گردشگری تبریز و آذربایجان شرقی به حساب می آید چرا که با انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گزدشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ توجه هموطنان و گردشگران خارجی به تبریز و منطقه جلب شد و با پخش ویژه برنامه های معرفی جاذبه های گردشگری تبریز و استان از شبکه های ملی باعث رونق گردشگری شد که در نوروز و تابستان سال جاری شاهد آن بودیم.

مدیریت شهری تبریز برنامه‌های مرتبط با گردشگری را به تبریز ۲۰۱۸ محدود ندانسته و بر تداوم برنامه ها در حوزه آموزش های عمومی، معرفی زیرساخت ها و نیز ظرفیت های تبریز تاکید دارد و به عنوان یک برنامه بلند مدت توجه میکند.

با توجه به اهمیت اقتصاد گردشگری باید ما نیز همگام و همراستا با جهان شرایط را برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از فرصتی که گردشگری برای کشورها فراهم می کند بهره مند شویم تا بیشتر شاهد توسعه و رونق فرهنگی و اقتصادی باشیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.