آیرال خبر- سردار خرّم گفت: چه کنیم که عده‌ای نمی‌فهمند مشکل غرب با انرژی هسته‌ای و موشکی ما نیست بلکه مشکل غرب با هویت انقلاب اسلامی است.

به گزارش آیرال خبر، سردار عابدین خرّم فرمانده سپاه عاشورا صبح امروز در اجلاسیه دانش‌آموزی کنگره شهید حسن باقری که در کانون جوانان بسیج برگزار شد، اظهار داشت: خدای متعال را شکر گزاریم که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی قرار گرفته‌‌ایم و میزبان جلسه ما شهید حسن باقری افشردی است که اهل تبریز بود.

سردار خرّم افزود: شهید باقری، مرد خلّاق و مبتکر آذربایجانی که در خوزستان درخشید، اهل روزمرگی نبود و به دنبال نوآوری، بالندگی، ابتکار و خدمت بود و توانست روح خودباوری دینی فرماندهان جنگ آن روز را متباور نماید.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به ویژگی‌های شهید باقری تاکید داشت: یکی از ویژگی‌های شهید باقری این بود که ایشان اهل روزمرگی نبود، وقتی دشمن در اوایل جنگ با آن ابزار آلات پیش‌روی می‌کرد و یکی پس از دیگری شهرهای ما را اِشغال می‌نمود، طرهایش را جداگانه به بنی‌صدر می‌گفت اما کسی گوش نمیداد.

وی ادامه داد: ایشان تنها شهیدی است که اتفاقات روزانه‌اش را مکتوب کرده  و در یکی از نوشته‌هایش تاکید کرده است که باید استراتژی جنگ را عوض کرد و این‌گونه جنگیدن به‌درد نمی‌خورد.

سردار خّرم با اشاره به تعریف رهبر انقلاب از شهید حین باقری که فرموده بود «شهید باقری معجزه انقلاب است» عنوان داشت: امروز کشور با وجود جوانانی همچون شهید احمدی‌روشن‌ها، رضانژادها، شهریاری‌ها توانسته است در علم هسته‌ای، فضایی و نانو حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز باید از داشته‌های ارزشمندمان مراقبت کنیم چرا که آن زمان دشمنان در این فکر بودند که ابتدا خوزستان را تصرف کنند و بعد از آن ایران را تحزیه نمایند اما جوانانی همچون حسن باقری، مهدی باکری، علی تجلایی و… دشمن را غافلگیر کردند.

رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به انگیزه جوانان پس از جنگ تحمیلی تاکید داشت: همان جوان‌ها بعد از دفاع مقدس گفتند کشور باید از لحاظ دفاعی و ابزارآلات جنگی متکی به خود باشد از این رو دانشکده‌های نظامی و هواوفضا را راه انداختند.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلانی که در این عرصه تحصیل کرده بودند در کنار شهید حسن طهرانی مقدم تیمی تشکیل دادند که امروز نتیجه‌ آن تیم موشک‌های نقطه زنی است که تن اسرائیل را به لرزه در می‌آورد.

فرمانده سپاه عاشورا با انتقاد از وضعیت بد معیشتی مردم، تصریح کرد: عده‌ای تکنوکرات که گوش و چشم‌شان به غربی هاست و به داخل کشور هیچ توجهی ندارند، نمی‌توانند اقتصاد و معیشت مردم را حل کنند.

وی افزود: چه کنیم که عده‌ای نمی‌فهمند که مشکل غرب با انرژی هسته‌ای و موشکی ما نیست بلکه مشکل غرب با هویت انقلاب اسلامی است.

سردار خرّم در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم که شهید حسن باقری ها برای ما سرمشق باشند و با الگو قرار دادند این شهیدان راه گم نشود چرا که نام این شهیدان همواره جاودانه است و برخلاف افرادی که همیشه آیه یاس می‌خوانند، معتقدیم هیچ بن بستی نداریم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.