آیرال خبر :مصاحبه فهیمه لطف الهی

آیرال خبر ،کسانی که شبکه سهند را دیده باشند حتما چهره بانویی شیرین سخن را که متولد زنجان بوده و 22 سال است از تهران به تبریز آمده تاایفاگر نقش های متعدد در سیما باشد را به خاطر می آورند. وی درمورد بازیگرهای زن میگوید: زمانی که به صدا وسیمای تبریز آمدم به جرات میتوانم بگویم که اصلا در صداوسیمای تبریزبازیگرخانومی وجود نداشت .به گفته آقای هاشم چاووشی یک آقایی را چادر سر میکردند و با صدای زنانه نقش خانوم را بازی میکرد زیرا در صداوسیمای اذر بایجان شرقی محدودیت خانوم وجود داشت. آن زمان ها من مجبور بودم چند نقش را همزمان ایفا کنم مثلا در یک جایی نقش مادر شوهر بودم ،زمانی عروس ،مادر و حتی خواهر می شدم.

 آیرال خبر :ورودتان به عرصه بازیگری چگونه شکل گرفت؟
من از کودکی خیلی علاقه مند بودم حتی یادم می آید با عروسک هایم نمایش اجرا می کردم .ولی به علت فضای نا مناسبی که قبل از انقلاب وجود داشت دوست نداشتم وارد این عرصه شوم ولی بعد از ازدواج با همسرم که مصا دف با پیروزی انقلاب بود فرصتی دست داد تا با فعالیت در سازمان تبلیغات اسلامی وارد کار هنرشوم .
ما در پایگاه هوایی یک نمایشی رابازی میکردیم که آقای اسدی آن را نوشته بودند در آنجا به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب شدم گویا از صداوسیمای مرکز تبریز هم آمده بودند که نمایش مارو ببیند بعد از نمایش آمدند سراغ من واز من دعوت کردند.
 آیرال خبر :تعریفتان از بازیگری چیست؟
بازیگری یک دریا ویک دنیاست. بازیگری در یک کلام خلاصه نمی شود .نشات گرفته از وجود آدمی است .بازیگری باید با روح وخون انسان اجین بشود بازیگری به نظر من عشق وعلاقه هست که میتواند مشکلات مردم را به تصویر بکشد میتوانم به جرات بگویم که یک گوهر گرانبهاست.
 آیرال خبر :آیا فضای کاریتان وبازیگری را دوست دارید ؟
البته این وابسته به همکارانی است که با آنها بازی می کنیم همکارانی هستند که با الگوی مثبت وذوق مایه روحیه وپیشرفت می باشند از جمله این افراذ می توان از آقای احد جعفری یقین نام بردکه شعار ایشان همیشه این است که باید خیر گفت وخیر دید واین همیشه برای تیم امیدوار کننده است
 آیرال خبر:با توجه به این که شما فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی هستید باریگری ورزش برای شما مشکلی به وجود نمیآورد ؟خیر خواستن توانستن است سعی کرده ام فعالیت های ورزشی وهنری لطمه ای به زندگی خانوادگی وارد نکند وهمیشه در فضاوچهار چوب خانواده بودم واین برایم در اولویت است .
 آیرال خبر :علاقه مند به ایفای نقش بیشتر در کدام ژانر هستید ؟چون ورزشکار هستم بیشتر به اکشن وکار پر تحرک علاقه دارم .
تا کنون تجربه بازی در این گونه نقش ها را داشته اید ؟نه ولی امیدوارم یک روز به آرزویم برسم ولقب بازی گر اکشن کار سینمای ایران را دریافت کنم .
به عنوان یک پیشکسوت در زمینه بازی گری ساخت فیلم ها وسریال های تلویزیونی را در جه جهت برای جامعه کنونی موثر می دانید؟فرهنگ وسلامت صدا وسیما می تواند در نظام سلامت دخیل باشدبا ترغیب برنامه های ورزشی والگو نشان دادن فرهنگ ورزش برای جوانان گام مهمی است که به تبع با روح وجسم سالم حرکت اقتصاد جهادی را به وجود خواهد آورد.
 آیرال خبر :چه انتظاری از مسوولین جامعه دارید؟برنامه های مدون وکارشناسی شده که برای زندگی مردم تاثیر گزار بوده ونهایت سعی وتوان خود را دراین زمنه به کار گیرند.وانتظار می رود که حامی بازیگران بومی باشند.در آخر جا دارد از رییس صدا وسیما آقای نواداد ومعاونت هماهنگی آقای لطیفی قدر دانی نمایم چرا که هیشه یار ویاور عاملین ساخت فیلم وسریال بوده اند .

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.