آیرال خبر ،همرزم شهید :سید رسول صدرالدینی این شهید والا مقام از جمله نیروهای قد بلند گردان شهید مدنی بود. صدای بسیار خوبی داشت سرودهای آهنگران را در اثر تمرین، بهتر از خودش می‌خواند. دوستی هم داشت به نام رضا باغبان قد رضا نصف قد رسول بود. این ها همه جا با هم می‌رفتند و وقتی عازم پدافند عملیات رمضان بودیم در سال 61پشت کمپرسی او سوی دیار عاشقان را می خواند وهمه متحول می شدند .قد باغبان نصف قد رسول بود وهمه دوست داشتند این دو موقع عکس گرفتن کنار هم باشند واین باعث مزاح و شوخی نیروها می‌شدند. هر دو جزو شهدای عملیات بودند.رسول در عملیات مسلم بن عقیل در بالای ارتفاعات سلمان شهید شد .

شهید صدرالدینی  و خانواده او مصداقی روشن هستند بر این بیان امام راحل (ره) که فرمودند: «ملتی که شهادت برای او سعادت است پیروز است».

خانواده صدرالدینی  فرزند خود را با عشق به شهادت و دفاع از آرمان ها تربیت کردند و میوه  شیرین و گورا را با شهادت فرزندشان و پیروزی انقلاب دریافت کردند.

 

آیرال خبرلطفا خودتان را معرفی کنید :سید ناصر صدرالدینی برادر شهید سید رسول ،مدیر کاروان حج وزیارت هستم .

آیرال خبردرباره شهید بگویید ؟زمانی که فرمان بسیج از طرف امام (ره )صادر گردید در اولین فرصت عضو هسته مقاومت بسیج قرار گرفت وبعد از طی آموزش نظامی به جبهه اعزام شد .مسجد انگجی شب های چهار شنبه مراسم دعای توسل ومداحی داشت که سید رسول مداحی را از همان جا آغاز کرد ودر جبهه به سید رسول آهنگران تبریزی معروف شده بود .

آیرال خبراز خصوصیات شهید بگویید ؟از همان دوران کودکی علاقه خاصی به اهل بیت عصمت وطهارت داشت وبه همراه پدرمان وبنده که از خادمین دربار اباعبدا…هستیم به هیأت حسینی می رفت . با اینکه بچه بود اما غصه همه را می خورد- با ادب- باسلیقه- مهربان- خیلی سروزبون داشت.

آیرال خبراز خاطرات دوران کودکی شهید بگویید ؟از همان ابتدا فردی آرام وصبور بود وهر وقت در بازی کردن مشکلی پیش می آمد این رسول بود که کوتاه می آمد .اما اجازه نمی داد کسی حق او ویا دوستش را پایمال کند .

آیرال خبراز اول از سن خودش بیشتر می فهمید و حرف میزد، هفت سالش بود که ایام محرم مداحی پخش میشد و من گریه میکردم.

دیدم که رسول  همین طور مرا نگاه می کند از من پرسید: برادرتو که این طور گریه میکنی اگر ما آن زمان امام حسین بودیم اجازه میدادی که  به کمک امام حسین برویم و شهید بشیم؟

گفتم: چرا که نمی گذاشتم کاش ما آن زمان بودیم که حضرت ابوالفضل اینقدر مصیبت نمی کشید.

آیرال خبراز دوران جنگ ونحوه به شهادت رسیدن شهید بگویید ؟ شهید چند نوبت به جبهه اعزام شد ودر نوبت سوم در عملیات حضرت مسلم بن عقیل در منطقه سومار به شهادت رسید .

مصاحبه رحیم کاری نو

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.