آیرال خبر ،مصاحبه با مربی برتر ونمونه نمونه استان در تمام رشته های ورزشیاکبر عابدی

آیرال خبر لطفا خودتان را برای مخاطبین معرفی کنید ؟اکبر عابدی هستم متولد 1346مربی مدرسه تکواندو باشگاه گنجویان تبریز در خدمت علاقه مندان به این رشته ورزشی انجام وظیفه می کنم .

 

آیرال خبر از چه زمانی ورزش کردن را شروع کردید ؟از سال 1360با ورزش رزمی آشنا شدم ودرسال 63وارد هنر رزمی تکواندو شدم ورسما این رشته ورزشی را آغاز کردم .

 

آیرال خبر چقدر طول کشید تا بتوانید به این حد برسید ؟بنده دارای کمربند مشکی دان 5هستم مربی وداور رسمی فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران هستم وحدود 28 سال است که با این ورزش افت وخیز دارم .

 

آیرال خبر تا کنون چه مقام هایی را کسب کرده اید ؟با توجه به اینکه به دوران مسابقات بنده بر می گردد ودر آن زمان تکواندو کشور به این حد جا نیافتاده بود وانواع لیگ ها وجود نداشت ولی با تلاش وکوشش دارای چندین مقام وهمچنین شرکت در انتخابی تیم ملی هستم .در چندین مسابقات بین المللی به عنوان سر مربی در اختیار تیم استان وکشور بودم که می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

 

مقام اول مسابقات بین المللی دانشجویان با تیم دانشگاه آزاد وشمال غرب کشور

 

مقام سوم مسابقات بین المللی نوجوانان اروپا در ترکیه با تیم منتخب استان

 

مقام دوم مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان با تیم استان

 

مقام اول مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان با تیم منتخب هلال احمر

 

وچندین مقام اول لیگ استان با تیم های شهرداری منطقه یک تبریز – باشگاه گنجویان

 

آیرال خبر آیا در مسابقات بین المللی نیز شرکت کرده اید ؟به عنوان مربی وسر مربی در مسابقات بین المللی ترکیه ،مسابقات بین المللی قبرس ومسابقات انتخابی المپیک باکو در خدمت تیم بودم .

 

آیرال خبر از چه زمانی به مربی گری روی آورده اید ؟از سال 1374 بعداز گذراندن دوره مربیگری درجه 3کشوری رسما مربی استان شدم وبه تدریج مراحل را طی واکنون مدرک درجه 2مربیگری  کشور را دارم .وحدود 19 سال است که مربیگری می کنم .

 

آیرال خبر از هنرجویان شما کسی هم مدالی کسب کرده است ؟از هنر جویانی که در مسابقات بین المللی مختلف شرکت کرده اند ومقام کسب کرده اند وافتخار آفرین شده اند بسیار زیاد است .

 

آیرال خبر یک تکواندو کار جوان چه کار هایی باید انجام دهد تا موفق شود ؟در درجه اول علاقه داشتن وتلاش .باید در کلاسهای تمرین حضور دایم داشته باشد .برنامه ریزی منظمی را سر لوحه خود قرار دهد وزود ناامید نشود .

 

آیرال خبر از وضعیت تکواندو در استان راضی هستید ؟در سالهای اخیر وضعیت تکواندو بهتر شده است معمولا یا قهرمان جهان هستیم یا نایب قهرمان .

 

آیرال خبر چه پیشنهادی برای بهبود وضعیت تکواندو در ایران دارید ؟

 

با توجه به اینکه حضور تکواندو کاران شهرستانی در میادین ملی پر رنگ تر شده است .پیشنهاد می گردد به تکواندو شهرستان ها به خصوص استان هایی که قهرمان پرور هستند بیشتر توجه گردد چه از نظر علمی وچه از نظر مادی که از آن جمله می توان به کاهش هزینه های تکواندو اشاره کرد تا خانواده های کم درآمد علاقه مند نیز در این رشته شرکت کنند .

 

آیرال خبر آیا تا کنون از شما حمایت دولتی شده است ؟معمولا از طرف دولت هیچ بوجه ای برای باشگاه ها در نظر گرفته نمی شود .از طرفی شاید یکی از بهترین راههای پیشرفت تکواندو استان وایجاد قهرمان پروری وجود اسپانسر باشد که معمولا وجود ندارد .

 

آیرال خبر خاطره خوش وتلخ ؟در طول سالیان متمادی ورزش تکواندو هم در دوران بازیکنی وهم در زمان مربیگری خاطرات تلخ وشیرین زیادی وجود دارد که شیرین ترین آن در مراسم تجلیل از مربیان استان بنده به عنوان مربی برتر ونمونه استان بین تمام رشته  های ورزشی انتخاب شدم .

 

آیرال خبر سخن آخر :از خانواده های محترم تقاضا دارم نه تنها خودشان ورزش را جزءبرنامه زندگی خود قرار بدهند بلکه با حمایت از فرزندان آنها را با ورزش مونس کنند .ورزش کنید حرفه ای یا معمولی نام ورزش مهم نیست ،مهم تحرکی است که در ورزش وجود دارد .

مصاحبه :پرینار اسبلی

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.