آیرال خبر، مهندس محمدصادق پورمهدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه بررسی راهکارهای جذب گردشگر استان با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 گفت: باید از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی برای هرچه بهتر معرفی کردن تبریز بیش از پیش بهره جست.
وی در واکنش به ارائه مشکلات موثر در کمبود جذب توریست های خارجی به استان عنوان کرد: باید خودمان را بازخواست کنیم و بدون خودسانسوری برای حل مشکلات این حوزه همت کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشکلات حوزه گردشگری با صحبت کردن و جلسات کلیشه ای رفع نمی‌شود عنوان کرد: مدیران باید نسبت به کوچکترین تا بزرگترین مشکلات این حوزه، حساس باشند و تصمیمات متناسبی برای رفع مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن و با نگاه به آینده اتخاذ کنند.
مهندس پورمهدی بر لزوم تشکیل یک کارگروه تخصصی برای بررسی دقیق مشکلات مربوط به کاهش ورود توریست داخلی و خارجی به استان تاکید کرد و گفت: انتظار دارم این کارگروه نیز با نگرش واقع بینانه نسبت به بیان مشکات این حوزه اقدام کند.
وی تصریح کرد: تمامی مدیران باید آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرند و با کوچکترین انتقادی از عملکردشان، نرنجند و تنها هدف و اولویتشان، رفع مشکلات باشد و همچنین بر ضرورت افزایش فعالیت های فرهنگی برای جامعه هدف دانش آموزی؛ دانشجویی و … تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های ارزشمند گردشگری در استان و بخصوص در منطقه ارسباران ابراز کرد: از خداآفرین گرفته تا جلفا و کلیبر و دیگر شهرستان های استان، تمام ظرفیت های گردشگری وجود دارد ولی متاسفانه آن چنان که باید و شاید نتوانسته ایم داشته های خود را در حوزه ملی و بین المللی بشناسانیم. و باید بر لزوم افزایش تبلیغات و معرفی اماکن توریستی و گردشگری استان در فضای مجازی و رسانه ها تاکید داشته باشیم.
وی بر ضرورت استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی در حوزه گردشگری تاکید و گفت: دولت، توان مالی محدودی دارد و باید در حد توان از ظرفیت بخش غیردولتی و عمومی برای توسعه توریسم استفاده کرد.
کدخبر100013
انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.