آیرال خبرسعید شبستری گفت: در زمان دولت‌های قبل قیمت نفت به 130دلار رسید اما آنان برای مشکلات فرهنگی و ترویج کتابخوانی هزینه‌ای نکردند.
به گزارش ج،آیرال خبر،یین بودن سرانه مطالعه است. آقای روحانی در مهرماه سال جاری دستور دادند تایمی به عنوان زنگ مطالعه در نظر گرفته شود که آن هم اجرایی نشد.
وی ادامه داد: قرآن جزوی از ذات مسلمانان است و همه ما آن را قبول داریم اما همین کتاب آسمانی را روزانه چند ساعت مطالعه می‌کنیم؟ تا چه حدی توانسته‌ایم فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهیم؟
وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی دیگر خبری از تالیف کتاب‌هایی همچون کتب شهید مطهری نیست و مردم نمی‌توانند با شور و اشتیاق از کتب جدید استقبال کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به کمبود کتاب‌های تحلیلی در عرصه سیاسی، اذعان داشت: تعداد کتاب‌های تاریخی بدون تحریف و کتب افزایش دهنده فهم سیاسی مردم کم است و باید نویسندگان به این عرصه‌ها نیز توجه کنند.
وی افزود: عصر ماشینی و ارتباطات فرصت را از مردم برای مطالعه گرفته است و عمر انسان‌ها در شبکه‌های مجازی سپری می‌شود، در فضای مجازی مطالبی دست به دست می‌شوند که به هیچ وجه مفید نیستند.

وی عنوان کرد: تبی در جامعه شروع شده که تنها وقت ارزشمند انسان‌ها را هدر می‌دهد، از طریق تکنولوژی باورهای غلط دینی را به جوانان القاء می‌کنند و این به علت بی برنامگی ما است.
شبستری با بیان اینکه سرعت رشد تکنولوژی در ایران بیشتر از رشد فرهنگی است، تاکید کرد: متولیان فرهنگی کشور باید به معظلات توجه کنند، همه ساله در هفته‌ای خاص حرف می‌زنیم و بعدا گفته‌هایمان را به باد فراموشی می‌سپاریم.
وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی فرهنگی برای مقطع خاصی نیست و باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد، خانواده‌ها باید به جای موبایل کتاب دست کودک خود دهند و از همان ابتدا کودکان را با کتاب آشنا کنند، هنگام 25 سالگی نمی‌توان موبایل را از دست جوانان گرفت و کتاب را جایگزین آن کرد.
وی ادامه داد: روز به روز کتاب فروشی‌ها تعطیل و فلافل فروشی‌ها توسعه می‌یابند، نویسنده دغدغه چگونگی چاپ کتاب خود را دارد و تعداد نسخه چاپ به عدد هزار می‌رسد.
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عملکرد دولت‌های گذشته در حوزه ترویج کتابخوانی، اعلام کرد: زمانی که دولت نفت را 130 دلار می‌فروخت کتابخانه‌ها را توسعه نداد و امروز این همه مشکل به وجود آمده است.
وی یادآور شد: از سال گذشته حرکتی در استان آغاز شده و خیرین کتابخانه ساز به مانند خیرین مدرسه ساز وارد صحنه سازندگی شده‌اند. کتابخانه‌ها تبدیل به موزه شده‌اند و این وضعیت باید تغییر یابد.

سیاسی 94/9/2

کدخبر110299

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.