یکصدوبیست و چهارمین جلسه شورای شهر تبریز صبح امروز در عمارت شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر، یکصدو بیست و چهارمین جلسه شورای پنجم کلانشهر تبریز صبح امروز با شرکت اعضای شورا و شهردار تبریز برگزار شد. دستور جلسه به ترتیب زیر مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

الف) لایحه ۲فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اهدا و پرداخت مبلغ ۱۰۰میلیون تومان در وجه ستاد دیه استان؛

چرا کمک به ستاددیه دوفوریتی است

محمدباقر بهشتی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز با اشاره به این موضوع گفت: همه ساله موضوع کمک شهرداری به ستاد دیه را با عنوان هبه بررسی می کردیم،پس چرا لایحه دوفوریتی ارائه می شود و در متن بودجه آورده نمی شود.

محرم محمدزاده نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز خاطر نشان کرد: مبلغ کمکی در حدود دویست میلیون باشد به این ترتیب که صد میلیون برای دیه جرایم عمدی و صد میلیون بقیه هم برای کمک به پرداخت خسارت ناشی از جرایم غیر عمد در نظر گرفته شود.

با تصویب اعضای شورا مقرر شد مبلغ صد میلیون تومان از طرف شهرداری به ستاد دیه استان در آستانه جشن گلریزان اهدا شد.

 

سرمایه گذاری با شیوه نامه قدیمی راه به جایی نمی برد

ب) شیوه نامه شورای عالی سرمایه گذاری شهرداری تبریز؛

تقی زاده، نماینده فرماندار اظهار داشت: شیوه نامه جدید با قوانین بالادستی مغایرت دارد، تا زمانیکه این مشکل برطرف نشود نمی توان اقدامی کرد.

جمالی نماینده مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نیز با اشاره به موضوع دستور جلسه یادآور شد:در حدود۱۵ سال است که این موضوع بررسی و تصویب می شود، بیش از ۲۰شیوه نامه تنظیم و به وزارت کشور ارسال شده است.

بابایی اقدم رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر با طرح این پرسش که با وضعیت بد اقتصادی شهرداری در حوزه سرمایه گذاری چه اقداماتی انجام داده گفت: نوسانات نرخ ارز باعث شده تا ایران به بهشت سرمایه گذاران تبدیل شود، چرا سرمایه گزار ها همگی از وزارت کشور سر در می آورند؟

مسعودی ریحان، رییس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: هیچ کدام از سرمایه گذاری های انجام شده در تبریز موفق نبوده، گزارش دهند که تاکنون چه درآمد هایی از طریق سرمایه گذاری به دست آمده است.

دولت از اقتصاد کنار بکشد

تقی زاده در پاسخ به اعضای شورای شهر گفت:شیوه نامه پیشنهادی شورای شهر مربوط به دوره چهارم شورا بوده و مورد قبول وزارت کشور نمی باشد، دولت باید اقتصاد را به نهادهای شبه دولتی و مردمی بسپارد و خود به عنوان ناظر عمل کند نه اینکه به عنوان مجری همه امور را به دست بگیرد.

وی اضافه کرد: شورای شهر تا مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون حق دارد ترک تشریفات کند زیرا بالاتر از این مبلغ را سرمایه گذار قبول نمی کند.

یک پای سرمایه گذار در مراجع قضایی

سونیا اندیش نائب رئیس شورا نیز در خصوص این موضوع بیان داشت: موضوع سرمایه گذاری در تبریز با شهرهای دیگر متفاوت است، آیا آمایش سرزمینی اتفاق افتاده تا بدانیم پتانسیل تبریز برای سرمایه گذاری چقدر است.

وی افزود: تبریز بعد از تهران بیشترین مراکز تجاری را دارد، این شیوه نامه مربوط به ۱۵سال قبل است به همین خاطر نمی توان حرکت به سمت جلو داشته باشیم گذشته از آن، بسیاری از سرمایه گذاران درگیر مراجع قضایی هستندسرمایه گذاری را انجام داده اند ولی در بازگشت سرمایه درگیر مشکلات فراوانی هستند.

کنایه رئیس شورای شهر به بررسی شیوه نامه سرمایه گذاری

شکور اکبر نژاد رئیس شورای شهردر جریان بررسی شیوه نامه سرمایه گذاری با حالت کنایه گفت: قانون اساسی هم توسط یازده نفر نوشته شد، چند نفر خواستند اصلاح کنند که بیشتر از گذشته خراب شد و به غیر از همان نفرات کسی دیگری نتوانست اصلاح کند.

ج) ماموریت حسین اصغر پور از دانشگاه تبریز با حفظ وظایف اموزشی، به مرکز پژوهش های شورای شهر؛

پای استاد دانشگاه هم به شهرداری باز شد

مسعودی ریحان در مخالفت با انتقال حسین اصغرپور از دانشگاه تبریز به شهرداری اظهار داشت: با وجود نیروهای متخصص در درون شهرداری، چرا باید از خارج از مجموعه نفری به عنوان کارمند آورده شود؟ اگر روال بدین صورت پیش رود شاهد افزایش نفرات بیرون از بدنه شهرداری خواهیم بود.

بابایی اقدم در واکنش به سخنان مسعودی ریحان، گفت: اصغرپور به عنوان یک فرد آکادمیک و استاد تمام دانشگاه شناخته شده است اگر کسی مانند ایشان می شناسید را معرفی کنید.

مسعودی ریحان در پاسخ به بابایی اقدم گفت: نمی خواهم بدعتی گذاشته شود من هم نفراتی دارم که اگر لازم باشد از فردا با خود می آورم.

موضوع انتقال اصغر پور از دانشگاه تبریز به شهرداری مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

ج) پیشنهاد کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در خصوص تملک و احیای پارک  ۲هزار هکتاری عباس میرزا؛

مدبرمدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز در خصوص موضوع این دستور جلسه گفت: از هزار هکتار که ۱۵ سال پیش در اختیار قرار شده، ۴۴۰ هکتار درختکاری و فضای سبز انجام شده، همچنین برای اجرای کامل این طرح بودجه ۱۰ میلیاردی باید تصویب شود.

در نهایت مقرر شد که شهرداری تبریز برای رفع معارض پارک عباس میرزا لایحه جداگانه ای ارائه دهد.

بی اطلاعی وزیر از وضعیت حاشیه نشینی

بابایی اقدم در سخنانی از عملکرد دولت انتقاد کرد و گفت: هنوز نتوانستیم ۱۳۴ هکتار از مناطق طلاییه تبریز را بگیریم و با وجود خصومت فقط ۱۰ هکتار از این مناطق در اخیترا شهرداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ایران فقط تهران نیست، برای وزیر کشور متاسفم که سطح اطلاعاتش در حد پایین است، گفته می شود چابهار بیشترین مناطق حاشیه نشین را دارد.

محمدزاده نیز با انتقاد از شهرداری تبریز در خصوص رسیدگی و اولویت بندی مسائل یادآور شد: در برخی مناطق، شهرداران، شرکت ها را از بین برده و با کارمندان قراردادمستقیم امضا می کنند، اگر این واقعیت داشته باشد کارمندان را تبدیل وضعیت کنید.

عده ای مدرک به دست درجا می زنند/ مقبره الشعرا خرابه شده

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی یادآور شد: برخی افراد با رانت و پارتی تنوع شغلی دارند و عده ای دیگر در حالی که مدرک در دست دارند هنوز درجا می زنند، قسمت هایی هم از شهر وجود دارند که همیشه در جلوی دید قرار دارند و شهرداری فقط آن مناطق را آسفالت می کند.

وی خاطر نشان کرد: به داد مردم برسید، برخی فقط با کلنگ عکس افتتاح می گیرند و پزش را می دهند، مقبرالشعرای تبریز را به یک خرابه تبدیل کرده اند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.