جمال پور

رئیس کمیته علمی نخستین همایش ملی شهر پایدار و گام دوم انقلاب از ارائه بیش از ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: مقالات ارائه شده به همایش شهر پایدار و گام دوم انقلاب مسئله محور و کاربردی است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، میکائیل جمال‌پور در نخستین همایش ملی شهر پایدار و گام دوم انقلاب اظهار کرد: یکی از وظایف سنگین همایش‌های علمی بر عهده کمیته‌های علمی و محققان و پژوهشگران است و بر این اساس طی پنج ماه گذشته نمایندگان دانشگاه‌های مختلف تبریز در کمیته‌ای با نام کمیته علمی و داوران نخستین همایش ملی شهر پایدار و گام دوم انقلاب به نمایندگی از مردم، بیش از ۲۰ جلسه رسمی و ۴۰ غیر رسمی تشکیل دادند.

وی افزود: در این جلسات مباحثی همچون انتخاب عناوین و محورهای همایش و همچنین طراحی پوستر همایش مطرح شد و با تشکیل جلسات متوالی توانستیم همه عناوین کلی که در سایت همایش نیز آمده را از متن بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بگیریم و این یک ظرافت کاری علمی بود که اعضای کمیته انجام دادند.

وی عنوان کرد: با وجود ایام تعطیلات مراکز آموزش عالی، استقبال از این همایش در داخل استان و حتی خارج از استان دور از حد انتظار ما بود و بیش از ۴۰۰ نفر از دانشگاه‌های سراسر کشور از این رویداد بزرگ، استقبال علمی داشتند.

وی ادامه داد: با افتخار می‌گوییم که تاکنون به ندرت همایشی این چنین مورد استقبال قرار گرفته است. اگر بیش از ۴۰۰ مقاله از کل کشور به دبیرخانه همایش رسیده، به معنی این است که نزدیک به دو هزار نفر از محققان و پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی درگیر موضوع شدند.

جمال‌پور با تاکید بر تذکر شورا و شهردار تبریز بر کاربردی و مسئله محور بودن موضوع مقالات، یادآور شد: مقالاتی که به دستمان رسید، بر اساس تذکرات شورای سیاست‌گذاری به کمیته علمی و اجرایی همایش بود و  انتظار داشتند که یک همایش کاربردی باشد و اساتید در مقاله‌های خود راهکار عملی ارائه دهند تا ایت همایش در نهایت به حل مشکلات شهروندان و معضلات شهری منتج شود.

وی افزود: در این راستا ۵۲ مقاله در هزار صفحه و در دو جلد امروز در همایش ملی شهر پایدار و گام دوم انقلاب رونمایی شده و ۱۲ مقاله نیز امروز طی پنل‌های جداگانه ارائه می‌شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.