عضو کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس گفت: قانون جدید مبنای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس قرار نمی‌گیرد زیرا وزارت کشور جدول زمان‌بندی انتخابات را براساس قانون قبل تهیه کرده است.

عضو کمیسیون ‌داخلی ‌مجلس: ممنوعیت حضور نمایندگان 3 دوره‌ای در این دوره اجرا نمی‌شود

به گزارش آیرال خبر، شهاب الدین بی‌مقدار با اشاره به سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، اظهار داشت: مصوبه مجلس شورای اسلامی موسوم به طرح استانی شدن انتخابات مجلس که با عنوان طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تصویب و به شورای نگهبان رفته است، مبنای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: علت اینکه معتقدم انتخابات دوم اسفند ماه با قانون جدید اجرا نمی‌شود این است که وزارت کشور جدول زمان بندی انتخابات پیشِ رو را تهیه کرده و به شورای نگهبان ارائه کرده است.عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: شورای نگهبان نمی‌تواند در مدت تعیین شده، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را به سرانجام برساند و پس بررسی هم ایراداتش به مجلس برگردانده می‌شود و به همین دلیل به این دوره از انتخابات نمی‌رسد.

بی‌‎مقدار ادامه داد: احتمال اینکه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود تا تعیین تکلیف شود، وجود دارد.

نماینده تبریز، اسکو آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرحی که مجلس مصوب کرده، کاندیداتوری برای نمایندگانی که ۳ دوره در مجلس بوده‌اند، محدود شده که بنظر من این موضوع، مناسب نیست. ممانعت از کاندیداتوری نمایندگانی که ۳ دوره متوالی در مجلس بوده‌اند، مجلس را از تجربه خالی می‌کند.

عضو فراکسیون امید مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه پژوهشکده شورای نگهبان در جلسات کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس هنگام تهیه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس حضور پیدا می‌کرد، احتمال اینکه کلیات طرح تایید و به جزئیات آن ایراد بگیرند ، وجود دارد اما این قانون قطعا به انتهخابات دوره یازدهم نمی‌رسد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.