عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز:

منشا اصلی مشکلات شهری ناشی از مسائل فرهنگی است

توسطسردبیر

آذر 13 1398

فرج قلیزاده

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: منشا اصلی مشکلات شهری ناشی از مسائل فرهنگی است که هر چند اصلاح این موضوع شرط کافی برای حل این مشکلات نیست ولی بدون شک چنین پیش شرطی لازم است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، فرج محمد قلیزاده در گفتگو با برنامه رادیویی «شهریمیز» اظهار داشت: این دوره از شورا بر چیزی که به واقع وظیفه اش بوده از جمله آموزش شهروندی متمرکز شده است.

او ادامه داد: باید آموزش ببینیم چطور در شهر زندگی کنیم که به یکدیگر آسیب کمتری برسانیم. به اموال عمومی آسیب کمتری برسد. کنار یکدیگر احساس امنیت و ایمنی داشته باشیم. چطور بتوانیم با امید زندگی کنیم.

قلیزاده با بیان اینکه این موارد حوزه هایی است که باید همه آموزش ببینیم، افزود: ممکن است پشت میز بنشینیم ولی همگی شهروند این شهر هستیم و زیست شهری برای همه ما اهمیت دارد. یکی از مهمترین موارد این است که چطور از اموال شهری مراقبت کنیم که هم خودمان و هم نسل آتی از آنها بهره مند شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: حفظ و نگهداری از محیط زیست شهری از دیگر این موارد است چرا که با مراقبت کم و بد سلیقه، شهر ارزش زیستی خود را از دست می دهد و در این صورت نسل فعلی و نسل آتی به شدت آسیب می‌بینند.

او همچنین از اهتمام شورای شهر و شهرداری تبریز در زمینه توسعه آموزش شهروندی خبر داده و گفت: شهرداری تبریز و اداره کل آموزش و پرورش تفاهم نامه ای امضا کرده اند که طی آن موضوعات مختلف در حوزه آموزش شهروندی برای دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی آموزش داده خواهد شد. امید داریم این اقدام در کل کشور تسری یابد.

فرج محمد قلیزاده یادآور شد: شورای شهر تبریز طی ۲ سال گذشته تلاش بر اجرای اقدامات ساختاری داشته است. از جمله این موارد سعی شده هزینه هایی که شهرداری تقبل می کرد، به حوزه آموزش شهروندی اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر تبریز با اشاره به اهتمام شورای شهر پنجم در ایجاد شفافیت، قانونمندی و تقویت نظارت، خاطرنشان کرد: یکی از حوزه های نظارتی کارهای عمرانی است و حداقل ۴۰ درصد از بودجه شهرداری طبق باید در حوزه عمرانی هزینه شود که باید این موضوع نظارت دقیق صورت گیرد.

او ادامه داد: اقدامی که شورای شهر انجام داده، شهرداری نباید پروژه های عمرانی را با ترک تشریفات واگذار کند. در شورای پنجم چون ترک تشریفات انجام نشده و با مناقصه عمومی برگزار شده، تخلفی که ما اطلاع داشته باشیم را شاهد نبودیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.