فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که امسال در  ۵۰ روستای استان، مهاجرت معکوس انجام شده است، گفت: زمانی که مشکل جاده‌ای و مزارع این روستاها رفع شد، روستاییان دوباره به روستاهای خود بازگشته و خانه‌های جدیدی احداث کردند، در این مناطق ۵۹ مسجد، تعمیر و احداث شد.
به گزارش آیرال خبر، سردار عابدین خرم در همایش جهاد عاشوراییان، با بیان این‌که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تاسیس خود به عنوان حامی محرومین بوده است، گفت: عقبه‌ی اصلی این نهاد مقدس از بدو تاسیس، قشر محروم بوده‌ است و خدا را شاکریم که در عرصه‌ی محرومیت زدایی همواره در کنار مردم و این مردم نیز در کنار فرزندان سپاهی و بسیجی خود حضور دارند.
وی افزود: خیران آذربایجان شرقی در خط مقدم هر عرصه‌ای حضور دارند و همواره با مال و جان خود و خلوص نیت به مردم کمک می‌کنند، امروز جهاد عاشوراییان افتخار این را دارد،  ۶۷۲ پروژه را که عملیات آن‌ها از نیمه‌ی دوم سال ۹۶شروع شده بود، به طور کامل به اتمام برساند.
سردار خرم ادامه داد: این پروژه‌ها در ۲۰۵روستا که از ضریب محرومیتی در ضریب هفت یا هشت محرومیت قرار داشتند، اجرا شد. با شناسایی روستاها و احداث این پروژها، مهم‌ترین مشکلات این روستاها رفع شد.
وی از اتمام ساخت ۳۱۵ مسکن مددجو در مناطق محروم استان خبر داد و گفت: عمده مشکل مردم مناطق روستایی بیکاری و کشاورزی بود، به همین دلیل ۷۸پروژه‌ی کانال کشی و ساخت استخر پلیمری در این روستاها انجام شد تا آب به آسانی از طریق کانال به مزارع برسد، با اجرای ۶۷۲پروژه در مناطق محروم استان ۲۵۹هزار و ۹۰۰  نفر در مناطق تحت پوشش قرار گرفته و ۷۹ هزار نفر نیز شاغل شدند.
فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که تا سال آتی  ۱۴۰۰پروژه در استان توسط سپاه پاسداران به اتمام می‌رسد، گفت: با همت مسئولان استانی و طبق دستور استاندار ۲۵۰پروژه را در مناطق محروم به اتمام می‌رسانیم.
وی ادامه داد: ۲۰ مورد غسالخانه، ۱۸راه روستایی، ۳۲مرکز بهداشتی و درمانی، پنج پل دو و سه دهانه، سه باب مدرسه، ۱۵ خانه‌ی عالم و پروژه‌های دیگر نیز در مناطق روستایی و محروم استان حداث و به بهره برداری رسید.
وی از اهدای ۲۱۰ مورد جهیزیه به نوعروسان در استان خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته نیز ۷۰۰مورد جهیزیه به نوعروسان استان اهدا شد.
سردار خرم افزود: طی یک سال گذشته توزیع البسه، بسته‌های غدایی، لوازم تحریر، مساعدت‌های مالی و تجهیز مساجد و غیره در مناطق محروم استان انجام گرفت.
وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در تمام تدابیر خود، همواره  توجه به قشر محروم و مستضعفین را تاکید می‌کنند، گفت: در حال حاضر ۴۰۰گروه جهادی در سطح استان برای خدمت رسانی به مردم مناطق حاشیه نشین حضور دارند و نزیک به پنج هزار جوان انقلابی در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی و ساخت و ساز در روستاها و مناطق محروم فعالیت می‌کنند.
فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به وقوع سیل در چهار استان و فعالیت گروه‌های جهادی استان، گفت: روز دوم فروردین ماه سال جاری، گروه‌های جهادی استان خود را به آق قلا رسانده و برای کمک رسانی به مردم نزدیک به یک و نیم ماه در مناطق سیل زده حضور یافتند، تبریزی‌ها در این جریان حماسه آفریدند، زمانی که نیازمندی‌ها را به مردم اعلام می‌کردیم، موج عظیمی از کمک‌های مردمی برای ما ارسال می‌شد که در برخی مواقع در توزیع آن‌ها با مشکل مواجه می‌شدیم.
وی با اشاره به لزوم افزایش فعالیت‌های جهادی در راستای محرومیت زدایی استان، خاطرنشان کرد: روستا‌های لب مرز استان‌های کردستان و آذربایجان غربی به مراتب از لحاظ امکانات و زیرساختی نسبت به روستاهای آذربایجان شرقی برخوردارتر هستند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.