آیرال خبر ،مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: به راستی که امروز شیعه با دو بال سرخ عاشورایی و انتظار سبز در اوج تعالی و کمال پرواز می‎‏کند و مکتب عاشورا به تنهایی یک مکتب تربیتی است.

به گزارش آیرال خبر ، جعفر پاشایی در همایش احلی من عسل که با حضور دانش‌‏آموزان نواحی پنج گانه تبریز به یاد نوجوان شهید کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروزه تسلیم نشدن در برابر زور در جامعه اسلامی نمود یافته است محصول مکتب عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) که فرموده‌اند: «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، افزود: به راستی که امروز شیعه با دو بال سرخ عاشورایی و انتظار سبز در اوج تعالی و کمال پرواز می‎‏کند و مکتب عاشورا به تنهایی یک مکتب تربیتی است.

پاشایی همچنین از همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، صدا وسیمای استان و اتحادیه انجمن‏های اسلامی دانش آموزان تقدیر و تشکر کرده و گفت: امید است جوانان و دانش‎آموزان از برکات معنوی و تحولات روحی این ماه بهره‌مند گردند. وی از فعالان برپایی این همایش، دانش آموزان و به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز تشکر و قدردانی کرد.

همزمان با سراسر کشور، همایش «احلی من‌‎العسل» به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان و با مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش استان و با حضور چهار هزار دانش‎آموز عاشورایی امروز، ۲۸ مهر مصادف با ششم محرم در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

فرهنگی94/7/28

کدخبر110183

خبرنگار123

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.