آیرال خبر

میوه در بیشتر رژیم‌های غذایی وجود دارد. شاید شما چربی، گوشت قرمز یا برخی شیرینی‌جات را برای خود منع کنید ولی معمولا کمتر پیش می‌آید که مصرف میوه منع شود. از آنجایی که میوه‌ها دارای فیبر و ویتامین فراوانی هستند کمتر از سایر مواد غذایی مضر هستند ولی برخی از میوه‌ها از میزان قند بالایی برخوردارند که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مضر است.

برخی از میوه‌ها نیز خاصیتی کاملا دارویی دارند، یعنی می‌توانند برای افراد مبتلا به دیابت بسیار سودمند باشند. بیشتر میوه‌ها حاوی قند هستند، اما چندی از آنها قند کمتری نسبت به بقیه دارند که مناسب افراد مبتلا به دیابت می‌باشند.

این بار در نت‌نوشت شما را با میوه‌هایی که قند کمتری دارند آشنا می‌کنیم.
لیمو

ویتامین C موجود در لیمو از سایر میوه‌ها بیشتر است. این میوه قند بسیار بالایی دارد.

کسانی که اضافه وزن دارند به کمک یک لیوان آب لیمو می‌توانند اشتهای خود را تا حد زیادی کاهش دهند.
تمشک

هر فنجان تمشک که چیزی در حدود ۵ گرم می‌شوند فیبر بدن شما را تامین می‌کند. اگر می‌خواهید وزن کم کنید از تمشک استفاده کنید تا بیشتر سیر بمانید.

بیشتر توت‌ها از این خاصیت برخوردار هستند اما تمشک در بین توت‌ها فیبر بسیار بالایی دارد.
توت فرنگی

دیابت

توت فرنگی یکی از شگفت آور ترین میوه‌های کم قند است. زیرا در عین حال که بسیار شیرین و خوشمزه است بسیار بسیار کم قند دارد. یک فنجان توت فرنگی خام در حدود ۷ گرم قند دارد که این مسئله برای افراد دیابتی بسیار خوشحال کننده است. این میوه جهت تامین ویتامین C بدن نیز بسیار توصیه می‌شود.
کیوی

این میوه نیز ویتامین C بالا و قند پایین دارد. کیوی خواص بسیار خوبی برای دستگاه گوارش به خصوص معده نیز دارد. در هر یک کیلو کیوی فقط ۶ گرم قند یافت می‌شود.
گریپ فروت

گریپ فروت از مرکبات پر خاصیت است که قطعا به اندازه انگور شیرین نیست اما برای افرادی که به دنبال میوه‌های بدون قند هستند بسیار مفید است. نیمی‌از یک گریپ فروت بزرگ تنها ۹ گرم قند دارد.

مصرف این میوه همراه با صبحانه بسیار توصیه شده است.
آووکادو

دیابت

این میوه نیز دارای قند طبیعی و میزان بسیار کمی‌از آن است. یک آووکادو کامل خام فقط یک گرم قند دارد. چربی‌های سالم در این میوه به وفور یافت می‌شود که این موضوع به شما کمک می‌کند تا دیر تر احساس گرسنگی داشته باشید.
پرتقال

پرتقال نیز یکی دیگر از میوه‌های میان وعده مناسب برای افراد مبتلا به دیابت است. این میان وعده کم کالری است که ویتامین C بدن شما را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

یک پرتقال معمولا ۱۲ گرم قند و ۷۰ کالری دارد.
هلو

هلو نسبت به دیگر میوه‌ها کمی‌بیشتر قند دارد ولی بازهم در رده میوه‌های کم شیرینی به شمار می‌رود. یک عدد هلو متوسط ۱۳ گرم شکر دارد که بسته به میزان پیشرفت دیابت می‌توانید از آن استفاده کنید.

همه میوه‌ها ویتامین‌ها و مواد معدنی و فیبر کافی در بر دارند، تنها برخی از آنها مقادیر کمتر یا بیشتری از این خواص را در خود گنجانده اند.

با مصرف متعادل میوه‌ها به خصوص میوه‌های کم شیرینی می‌توان در عین حال که از میوه و سبزیجات مصرف می‌کنید بیماری خود را نیز تحت کنترل قرار دهید.
تغذیه افراد دیابتی, خواص آووکادو, خواص تمشک, خواص توت فرنگی, خواص توت‌ها, خواص شاه توت, خواص لیمو, خواص میوه‌ها, خواص هلو, خواص هندوانه, خواص پرتقال, خواص کیوی, خواص گریپ فروت, درمان دیابت, دیابت, دیابت با میوه‌ها, دیابت و راههای درمان, رژیم غذایی, مصرف گریپ فروت در صبح بهتر است, میان وعده با میوه‌ها, میزان فیبر میوه‌ها, میزان قند میوه‌ها, میزان کالری میوه‌ها, میوه, میوه‌های مناسب دیابت, میوه‌های کم شیرین, میوه‌هایی که کمتر قند دارند, ویتامین موجود در میوه‌ها, چه میوه‌هایی را کمتر بخوریم
خواص آب برنج بر روی پوست و مو

همه ما احساس خوب در پوست و موی خود را دوست داشته و به زیبایی اهمیت می دهیم.
و برای حفظ زیبایی پوست و موی خود ناگزیر به استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی هستیم.

همه ما احساس خوب در پوست و موی خود را دوست داشته و به زیبایی اهمیت می‌دهیم و برای حفظ زیبایی پوست و موی خود ناگزیر به استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی هستیم.

اما با وجود محصولات مختلف در بازار انتخاب بسیار دشوار شده است. زیرا قریب به اتفاق این محصولات دارای درصد بالایی مواد شیمیایی و افزودنی‌هایی هستند که بیش از مفید بودن مضر می‌باشند.
آب برنج

اگر به دنبال یک روش کاملا طبیعی برای مراقبت از پوست و موی تان هستید آب برنج بهترین گزینه است. این محلول شیری رنگ که از خیساندن یا جوشاندن برنج در آب به دست می‌آید یکی از شگفت انگیزترین رازهای حفظ سلامت پوست و مو است.

استفاده از آب برنج قرن‌هاست که در بین زنان بخش‌هایی از آسیا متداول است ،آن‌ها برای پاک سازی صورت ، بدن و موی خود از آب برنج استفاده می‌کنند.
حفظ سلامت پوست

آب برنج

آب برنج به عنوان یک پاک کننده برای از بین بردن لک‌هایی که بر اثر صدمات نور خورشید و یا افزایش سن ایجاد شده بسیار مناسب شناخته شده است.

آب برنج شامل آنتی اکسیدان‌هایی از جمله ویتامین c، ویتامین a و ترکیبات فلاونوئیدی است که در به حداقل رساندن صدمات ناشی از تابش خورشید بر روی پوست بسیار تاثیر گذار هستند.

نشاسته موجود در آب برنج نیز به طور طبیعی در :

درمان اگزما
درمان آکنه
تسکین التهابات پوستی
کاهش قرمزی سطح پوست
پاکسازی لک‌ها ، موثر است.

حفظ سلامت مو‌ها

زمانی که مجله بین المللی cosmetic science تحقیقی روی خواص آب برنج انجام داد این محلول را یک نرم کننده و براق کننده مو معرفی کرد.

آب برنج به دلیل داشتن مواد مغذی می‌تواند در حفظ سلامت مو‌ها به ما کمک کند.

برای این که شاهد نتایج خاص آب برنج روی موهایتان باشید یک یا دو بار در هفته آن‌ها را با آب برنج سرد بشویید.
کدخبر100097
انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.