شهردار

شهردار تبریز گفت: شهرداری ها به دلیل عدم وجود مدیریت واحد شهری در کشور، اختیاری برای پاسخگویی به نیاز گروه های مختلف شهروندان ندارند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تبریز از حسن کرمی قراملکی نویسنده کتاب رکاب زنان در پی شمس، تجلیل کرد و گفت: برخی انتظارات از مجموعه وجود دارد که از وظایف شهرداری نیست، شهرداری در موضوع حمایت از چاپ و نشر کتاب که نویسندگان از ما انتظار حمایت دارند، هیچ گونه اختیار و وظیفه ای ندارد.

او ادامه داد: در این خصوص وظایف حمایتی بر دوش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهایی مانند آن است.

شهردار تبریز تصریح کرد: امیدواریم با تلاش اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداران کشور مسئله مدیریت واحد شهری مرتفع شود و بتوانیم به انتظارات به حق گروه های مختلف مردم پاسخ شایسته ای دهیم.

در ادامه این جلسه شهردار تبریز به همراه رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، نایب رئیس شورای شهر و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر از این نویسنده با اهدای لوح سپاس تجلیل کردند.

حسن کرمی قراملکی نویسنده کتاب »رکاب‌زنان در پی شمس « در بخش مستند نگاری سی و ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب عنوان برتر شد و توسط رئیس جمهور تقدیر شد.

این کتاب شرح سفری عرفانی با دوچرخه از تبریز دیار شمس تبریزی به قونیه دیار مولانا جلال‌الدین بلخی و دمشق، محل حشرونشر او است. این مسیر در تابستان سال ۲۰۰۷ میلادی (شهریور ۱۳۸۶ شمسی) که از طرف سازمان «یونسکو» سال مولانا نام‌گذاری شده بود، طی شده است.  درواقع این کتاب سفرنامه‌ای است که ساختارش با ساختار سفرنامه‌های متداول کمی فرق دارد و در میان متن روان و صمیمانۀ خاطرات سفر، به فراخور محل‌ها و اتفاقات از متون عرفانی همچون «مقالات شمس»، «مثنوی معنوی»، «غزلیات شمس»، «فیه‌مافیه» و متون دیگر استفاده شده است.

در جای‌جای این کتاب شرحی نیز بر زندگی و افکار شمس و مولانا آمده است و به برهۀ تاریخی که مولانا و شمس در آن می‌زیسته‌اند نیز نگاهی انداخته شده و برای این منظور از سفرنامه‌هایی همچون سفرنامۀ «ابن بطوطه»، «ابن جبیر» و … نیز استفاده شده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.