آیرال خبر
به گزارش آیرال ، شامگاه سه شنبه، “صادق نجفی” در جلسه شورای سیاستگذاری تبریز 2018، اظهار کرد: برنامه‌های رسمی تبریز۲۰۱۸ از تاریخ دهم دی‌ماه سال ۹۶ آغاز می‌شود ولی پبش از آن نیز برنامه‌های استقبال این رویداد مهم را خواهیم داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری همایش بزرگ مردمی در باغشمال تبریز به مناسبت فرا رسیدن تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرد.

وی از نورپردازی تمامی مسیرهای ورودی به شهر تبریز در چند روز آتی خبر داد و گفت: پس از این اقدام ارزشمند، مسافران در ورودی های شهر با عبور از تونل نور، زیبایی های تبریز را خواهند دید.

نجفی توسعه ارتباطلات تبریز و استان های دیگر همچون کرمانشاه؛ اصفهان؛ فارس را یکی از اولویت های مدیریت شهری تبریز دانست و گفت: در حمل و نقل ریلی در حال مذاکره برای انجام فعالیت های ارزشمندی هستیم.

وی با بیان کرد: علی‌رغم اینکه امکان پرواز مستقیم از تبریز به سایر شهرهای ایران و برعکس فراهم خواهد شد، از راه‌اندازی پرواز مستقیم بین تبریز و سایر شهرهای بزرگ جهان خبر داد و تشریح کرد: هفته قبل پرواز هامبورگ – تبریز به کار خود آغاز کرد که با استقبال بی‌نظیری نیز مواجه شد.

شهردار تبریز اضافه کرد: طی چند روز آینده پروازهای تبریز – مسکو، تبریز – گرجستان، تبریز – باکو و… برقرار خواهد شد که برآنیم با محقق شدت این مهم که در جذب گردشگر نقش بسزایی ایفا خواهد کرد، موفق شویم.

نجفی در ادامه به برنامه‌های صدا و سیما در جهت معرفی هرچه اصیل تر تبریز در کشور با ظرفیت های با ارزش خود نظیر قهرمانان تاریخی در راستای تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرد و افزود: سریال ستارخان در ۲۵قسمت و سریال شهید تجلایی در ۳۵قسمت به زودی از شبکه‌های سراسری پخش خواهند شد که مردم عزیز ایران با افتخارات تبریز بیشتر آشنا شوند.

شهردار تبریز در بخش پایانی سخنان خود به شدت از برخی نشریات و رسانه های محلی انتقاد کرد و گفت: برخی نشریات فقط انتقاد می‌کنند، بنده هم می گویم که شما چه کاری برای تبریز 2018 انجام داده اید؟

در ادامه این مراسم “حجت الاسلام حمیدی” معاون فرهنگی و هنری شهرداری تبریز به ارائه گزارش عملکردی از برنامه های کمیته فرهنگی تبریز 2018 پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین اهداف ما تدوین تقویم هنری برای تبریز 2018 است و شهرداری تبریز طبق 40 عنوان برنامه برگزار شده در کشور، برگزاری 14 برنامه عملیاتی را برای تبریز 2018 بر عهده داشته است.

حمیدی در ادامه از آمادگی شهرداری تبریز برای برگزاری اجلاس بین شهردارن منطقه قفقاز و شهرهای خواهرخوانده تبریزی و سایر کلانشهرها خبرداد.

وی از برگزاری اختتامیه جشنواره معرفی ایده‌های برتر خبر داد و افزود: حدود ۳۲۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و به محض اینکه زمان برگزاری آن معلوم گردد اعلام خواهیم کرد.

معاون فرهنگی شهردار تبریز در ادامه تشریح کرد: برگزاری همایش اتحادیه‌های رادیو و تلویزیون در سطح بین‌الملل، برگزاری اجلاس سران شهرداران جهان اسلام، برگزاری جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی برای انیمیشن از جمله دیگر برنامه‌های فرهنگی ما برای تبریز ۲۰۱۸ است.

نکته قابل تاملی که در پایان سخنان معاون فرهنگی شهرداری در تشریح افتتاح پورتال پنج زبانه تبریز 2018 در آینده ای نزدیک، بود.

عدم اطلاع وی از افتتاح این پروژه توسط شهردار تبریز و معاون عمرانی استاندار تبریز بود!
کد خبر100075
انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.